Monday, May 28, 2007

Αμπελόφυλλα


Τα αμπελόφυλλα μου αρέσουν πολύ στην μαγειρική και δεν τα χρησιμοποιώ μόνο για ντολμαδάκια. Τυλιγω μ'αυτά μικρά ψαράκια όπως μπαρμπούνια , κουτσομούρες ή σαρδέλες, και τα ψήνω στα κάρβουνα. Μ'αυτόν τον τρόπο δεν διαλύονται και δεν κολλάνε στην σχάρα, και επιπλέον παίρνουν πολύ ωραία γεύση.
Το πρόβλημα είναι οτι δεν υπάρχουν διαθέσιμα για πολύ καιρό, και οτι η διαδικασία ζεμάτισμα -κατάψυξη μου είναι βαρετή. Πρόσφατα έμαθα έναν τρόπο συντήρησής τους πάρα πολύ εύκολο, αλλά και απίστευτο. Τον είδα σε μια φίλη, τον δοκίμασα και σας τον μεταφέρω.
Η κυρία αυτή άνοιξε ένα βάζο, έβγαλε όσα φύλλα ήθελε, ξανάκλεισε το βάζο και το ξαναέβαλε στο ράφι. Παραξενεύτηκα και τη ρώτησα. Μου είπε λοιπόν οτι βάζει τα αμπελόφυλλα όπως είναι μόλις τα μαζέψει στο βάζο, χωρίς ούτε να τα πλύνει, και χωρίς καμιά άλλη παρέμβαση από μέρους της αυτά συντηρούνται για μήνες. Αν είναι υγρά πρέπει μόνο να σκουπιστούν με χαρτί ή πετσέτα. Αλλάζουν μόνο χρώμα και από καταπράσινα κιτρινίζουν όπως όταν τα ζεματίζουμε. Όταν χρειάζεται, βγάζει όσα θέλει, τα πλένει και τα ζεματίζει και είναι σαν μόλις να τα μάζεψε.
Στο βάζο της φωτογραφίας βρίσκονται ήδη 15 ημέρες, και πράγματι μέχρι τώρα είναι άθικτα, και μυρίζουν σαν μόλις να τα ζεμάτισα. Πιθανόν να υφίστανται κάποιο είδος ζύμωσης από μόνα τους που να τα συντηρεί, δεν ξέρω. Θα τα αφήσω και θα περιμένω να δώ, γιατί παρ'όλο που το είδα στη φίλη μου και με διαβεβαίωσε οτι έτσι τα συντηρούσε για μήνες και η μητέρα της στο χωριό, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα ήξερα μέχρι τώρα, και με το προηγούμενο άρθρο για τη συντήρηση τροφίμων.

6 comments:

kiki said...

Καταπληκτικό! Για να μαζέψω αμπελόφυλλα που λατρεύω!

Αρχοντία said...

Τονίζω οτι τώρα το δοκιμάζω! Έχω μόνο τη διαβεβαίωση της φίλης μου, δεν το έχω διαπιστώσει και μόνη μου.

kiki said...

Δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα παρά μόνο μερικά φύλλα Αρχοντία μου. Μην ανησυχείς!

Λία Π. said...

Eγώ συντηρώ τα αμπελόφυλλα στην κατάψυξη ως εξής: απλώνω αλουμινόχαρτο και βάζω αρκετά αμπελόφυλλα και το κλείνω και το πιέζω, προσπαθώντας να μην αφήσω καθόλου αέρα μέσα. Δεν τα πλένω ούτε και τα ζεματώ. Φτιάχνω δεματάκια και τα ΄βαζω στον καταψύχτη και διατηρούνται ένα χρόνο. Όταν θέλω να τα χρησιμοποιήσω, παίνρνω ένα δεματάκι το ανοίγω , τα ζεματίζω λιγότερο από όσο θα έκανα πριν και ακολουθώ τη διαδικασία που θέλω (ντολμαδάκια, ...κτλ.)

Juanita La Quejica said...

Μόλις μίλησα με την πεθερά μου, η οποία το χειμώνα μας φτιάχνει κορυφαία ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα. Από ό,τι μου είπε (έχουν δικό τους αμπέλι οπότε ξέρει ότι δεν είναι ραντισμένο κλπ), μαζεύει τα αμπελόφυλλα, τα βάζει σε polibags, τα κλείνει καλά και τα φυλάει στην κατάψυξη. Χωρίς να τα πλύνει πριν, χωρίς να τα ζεματίσει. Θέλουν όμως λέει 2 μήνες τουλάχιστον για να μαλακώσουν και να είναι έτοιμα για χρήση. Όταν τα ξεπαγώσει, τα χρησιμοποιεί χωρίς να τα ζεματίσει και έτσι λέει κρατούν και πιο έντονη τη γεύση και την υφή του αμπελόφυλλου, χωρίς να μεσολαβεί το ζεμάτισμα δηλαδή. Αλλά μου τόνισε, χρειάεται να μείνουν στην κατάψυξη κάποιο καιρό για να είναι έτοιμα για χρήση.

Anonymous said...

Θα ήθελα να σας ρωτήσω που βρίσκετε τα βάζα μέσα στα οποία βάζετε τα αμπελόφυλλα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...