Monday, January 21, 2008

Γιουβαρλάκια

Η Εύη μας στέλνει τη συνταγή της για γιουβαρλάκια

Γιουβαρλάκια σαν αυτά που προσπαθούσε να μαγειρέψει η Καρέζη στο "Μια τρελή οικογένεια" ή "Γιουβάρλακος" όπως έλεγε ο Τζανετάκος στο "Ο τρελός τα έχει 400"
Θα χρειαστούμε:
½ κιλό κιμά
1 μέτριο κρεμμύδι τριμμένο
1 φλιτζάνι ρύζι καρολίνα ή γλασέ
Αλάτι
Πιπέρι
Λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό
Λίγο δυόσμο
Λίγο αλεύρι
150 γρ. Βούτυρο
Νερό (αναλόγως πόση σούπα θέλετε)
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τον κιμά, το κρεμμύδι , το λάδι, αλάτι, πιπέρι, τον μαϊντανό, τον δυόσμο και ένα τέταρτο από το ρύζι. Ζυμώνουμε το μείγμα και πλάθουμε μικρά μπαλάκια. Αλευρώνουμε ένα ταψί και τοποθετούμε τα γιουβαρλάκια αλευρωμένα.
Γεμίζουμε την χύτρα με νερό και ρίχνουμε το βούτυρο μέχρι να βράσουν. Όταν βράσει το νερό ρίχνουμε τα γιουβαρλάκια να σιγοβράζουν
Μετά από δέκα λεπτά ρίχνουμε στην χύτρα και το υπόλοιπο ρύζι και τα βράζουμε για 20 λεπτά.
Ετοιμάζουμε το αυγολέμονο και το ρίχνουμε μέσα στην σούπα
Τα σερβίρουμε σε ένα βαθύ πιάτο και...
Καλή μας όρεξη
Εύη

Η 2η φωτό είναι τα γιουβαρλάκια της Σταυρούλας, έτσι για να έχουμε άποψη πώς είναι τα "νεγκλιζέ" γιουβαρλάκια!

15 comments:

Anonymous said...

Εύη από τις αγαπημένες μου σούπες. Μόνο που βάζω λαδάκι αντί για βούτυρο και ανηθο αντί για δυόσμο μιας και μου αρέσει πολύ στα αυγολέμονο.
Τip που λεει και η Κική. Προσθέστε ενα ασπράδι αυγού στο ζύμωμα καιδεν θα διαλυθούν ποτέ γιατί τα σφίγγει. Οπότε δεν χρειάζεται και αλεύρωμα.
Επίσης αν βαριέστε να τυλίξετε λαχανοντολμάδες ψιλοκόψτε λάχανο και τρίψτε ενα καρώτο, ρίξτε τα στο νερό μαζί με τα γιουβαρλάκια οπότε θα έχετε τους αγαπημένους μου "νεγκλιζέ λαχανοντολμάδες".

άλλη Αγγελική said...

Ωραία συνταγή, Εύη. Ευχαριστούμε.

Συμπλέω με τη Σταυρούλα για τους ... λαχανοντολμάδες νεγκλιζέ :-D. Βάζω και λίγο αρακά επιπλέον (και άνηθο βέβαια). Κι αν είσαστε ακόμα πιο τεμπέληδες (σαν εμένα δηλαδή) και βαριέστε να πλάσετε ακόμα και γιουβαρλάκια (για ντολμάδες ούτε λόγος εννοείται!) μπορείτε να φτιάξετε με τη συνταγή των λαχανοντολμάδων αλλά χωρίς πλάσιμο μια ωραιότατη ... κιμαδόσουπα.

Το έχω κάνει - σοβαρολογώ! Και δεν ήταν καθόλου κακή! Γιατί να στερηθούμε τη γεύση των λαχανοντολμάδων εξ αιτίας της τεμπελιάς;;; Ε;;; Κι αφήνουμε τις κακές γλώσσες να λένε ό,τι θέλουν για τη νοικοκυροσύνη μας (δίκιο θά ΄χουν δηλαδή :-DDD )

heart n soul said...

ζήτω η νοικοκυροσύνη μετά μεταμονδέρνας εφευρετικότητας! Ψηφίζω ναι στην προσθήκη λαχανικών, μου θυμίζουν της μαμάς, και θέλω δύο πιάτα τώρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιουβαρλάκος ....all time classic:)
Γεια στα χέρια σου Ευάκι!!
Επίσης, έχω μείνει άφωνη με τα tips Σταυρούλας και κυρίως Αγγελικούλας, ζήτω η τεμπελιά!!!
Να πω κι εγώ ότι στα γιουβαρλάκια πάντα βάζω ένα ολόκληρο αυγό, μπόλικο άνηθο, καμιά φορά και μαϊντανό. Τον δυόσμο δεν τον έχω δοκιμάσει σε γιουβαρλάκια, να πω την αλήθεια. Ακόμα, βάζω στον κιμά και μισό κουτάκι (μικρό) χυμό λαχανικών, το V8, του πηγαίνει ωραία:)

Anonymous said...

Εγώ άλλο θέλω να μάθω :)
Το ταπεράκι γυρίζει πεντακάθαρο απο τον παιδικό ?:))))

Anonymous said...

Eyh mas!!mmmmm!!!naxa ena piataki!!
egw kanw ,kai kati allo!!gioubarlakia frikase!!!me marouli h antidia!!mpolika freska kremmudakia ena kalo matso anhtho!klp klp!!!kai ayto einai nostimia gia tempeles!!!xaxaxa!!

Μάγια said...

αχ γιουβάρλακος, τα λατρέυω!

Αγγελική Ν said...

Στο δίλημμα, Γιουβαρλάκια ή δικαίωμα στην τεμπελιά σημειώνω 2! A. Αγγελικούλα είσαι η πρώτη!

Εύη, μας θύμησες ένα υπέροχο, μαμαδίστικο φαγάκι!
Ευχαριστούμε

Juanita La Quejica said...

Από τα εύκολα αγαπημένα χειμωνιάτικα φαγητά. Συνήθως βάζω ό,τι έχω στο ψυγείο, όχι τόσο στην γέμιση όσο στην σούπα.
Οι νεγκλιζέ (βάλε συνταγή και φωτογραφία όταν τους φτιάξεις, θα κάνει θραύση, φοβερή έμπνευση σαν τίτλος) της Σταυρούλας και η κιμαδόσουπα της Άλλης καταγράφονται!

kiki said...

Πολυαγαπημένο μου φαγητό σε όλες τις εκδοχές αλλά κι εγώ βαριέμαι το τύλιγμα. Συνήθως το τρώω στο σπίτι της μάνας μου που σαν φαγητό δεν έλλειπε ποτέ ανήμερα τα Χριστούγεννα αλλά και άλλες εποχές.

Penelope said...

Εύη μου, να την πω την αμαρτία μου, γιατί αμαρτία εξομολογούμενη, δεν είναι αμαρτία πια :-))
Οι "μαγικές" πινελιές της Σταυρούλας αλλά και της Αγγελικής μ' έκαναν να τα δω με άλλο μάτι γιατί δεν τα πολύφτιάχνω ομολογώ, τα γιουβαρλίδια. Ισως επειδή δεν συμπαθώ ιδιαιτέρως τις σούπες. Αλλά και το φρικασέ σας αγαπητή Κλειώ, με έκανε να τα δω πραγματικά με άλλο μάτι.
Το ομολογώ.
Και καταγράφεται για άμεση δοκιμή.

Anonymous said...

Αδειο γυρίζει το ταπεράκι !!,Λαμπρινή.
Ντολμάδες φτιάχνω συχνά. Την γιαλαντζί εκδοχή της Αγγελικής δεν την γνώριζα.
Αγγελική πέτυχες σωστά. Τα γιουβαρλάκια της φωτο είναι της μαμας μου.!!! Στο σπίτι μας όταν έχουμε γιουβάρλακια συνήθως κάποιος είναι άρρωστος ...

Ευη

Nena said...

Τόσο πολύ μου άρεσαν μικρή, που η μαμά μου τα έφτιαχνε συχνά.Εγώ πάλι ΠΟΤΕ. Εξακολουθούν να μου αρέσουν όπως κι ό,τι έχει αυγολέμονο. Να δείτε όμως που θα το πάω προς νεγκλιζέ μεριά η τεμπέλα, μολονότι η ιδέα της Κλειούς(!) πιο προχωρημένη μ έβαλε σε σκέψεις.

Nena said...

Ε, τώρα και μετά τη φωτογραφία των νεγκλιζέ, τα ψηφίζω μονοκούκι!

Anonymous said...

Ποτέ δεν συμπαθούσα ιδαιτέρα το φαγητό αυτό, και άν και 10 χρόνια παντρεμένη δεν το έκανα παρά μόνο 2-3 φορές. Η τελευταία φορά ήταν προχθές και ομολογώ πως ήταν τέλεια, και κατά δήλωση του αγαπημένου μου. Έκανα τη συνταγή της Βέφας, που μοιάζει με αυτή της Εύης με μόνη διαφορά ότι στη σούπα πρόσθεσα κυβάκια καρότου και μαϊντανό που δίνουν όμορφο χρώμα. Αλλη φορά τα έκανα πρσοσθέτοντας κυβάκια πατάτας, καρότου και κομματάκια σελερι αφαιρώντας το ρύζι της σούπας. Πάντα με αυγολέμονο και αλευρωμένα για να έχει η σούπα βελούδινη υφή. Τέλεια!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...