Saturday, November 15, 2008

νηστίσιμο truffle κάστανου

Η 2η αγαπημένη μου κονσέρβα όλων των εποχών, μετά τα ντοματάκια, έχει γίνει ο πουρές κάστανου. Μέσα σε λίγα λεπτά, χωρίς βράσιμο, ξεφλούδισμα και λοιπές ταλαιπωρίες (χώρια το πού-να-βρούμε-κάστανα-τέτοια-ώρα) έχουμε έτοιμο γλυκό. Και νόστιμο και υγιεινό και νηστίσιμο. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, βγαίνει λιγότερο από 200 θερμίδες η μερίδα, και έχει χαμηλά λιπαρά, μια που ο πουρές κάστανου έχει μόνο 94 θερμίδες ανά 100γρ. και μόλις 1% λιπαρά. Το αποτέλεσμα όμως είναι πολύ πυκνή, πλούσια και κρεμώδης υφή, σα να έχουμε βάλει παχιά σαντιγύ. Οι συνδιασμοί εξαρτώνται από τη φαντασία μας. Ο κλασσικός κάστανο-σοκολάτα έγινε ως εξής:
1 κονσέρβα (435γρ) πουρέ κάστανου
4 κ.σ. γεμάτες μέλι ή ζάχαρη άχνη (εγώ έβαλα μίγμα μέλι-σιρόπι σφένδαμου (maple syrup)-σιρόπι αγάβης)
4 κ.σ. κοφτές κακάο
1 σφηνάκι ρούμι
λίγο νερό (ή εσπρέσσο ή φυτικό γάλα)
Απλά τα χτύπησα όλα μαζί, με όσο υγρό χρειάστηκε για να πετύχω την πυκνότητα που θέλω και να έχω μία λεία βελούδινη κρέμα. Δοκιμάζω για να δω αν το θέλω περισσότερο γλυκό ή σοκολατένιο και διορθώνω αναλόγως. Βγαίνουν 4 πλουσιότατες μερίδες, ή και περισσότερες αν σερβίρετε σε φλυτζανάκια του εσπρέσσο.Στολίζω με τριμμένη σοκολάτα ή σκόνη κακάο ή τριμμένο μπισκότο. Αν έχουμε κέφια, βάζουμε την κρέμα σε κορνέ και σερβίρουμε σε ροζέτα (βαριόμουναααα). Μπορούμε να σερβίρουμε και σε ποτήρι με πόδι, σε στρώσεις με τριμμένα μπισκότα και φυτική σαντιγύ, σιρόπι σοκολάτα, είπαμε, φαντασία να 'χουμε:). Άλλες ιδέες: κάστανο-μέλι-κανέλα, ή lemon-lime (αφού είμαι λεμονοπαρμένη, τι να κάνω;), την βλέπετε να ποζάρει ντροπαλά στο βάθος, προσπαθώντας να κρυφτεί πίσω από την σοκολατένια, η αντισυμβατική:)
Γίνεται και ωραία γέμιση για κέικ, αλοίφεται στο ψωμί, και μου θυμίζει ότι έρχονται Χριστούγεννα:)

33 comments:

Maria Tzirita said...

Τρελαίνομαι για κάστανο και πραγματικά είναι ό,τι πρέπει για επιδόρπιο μετά τη γαλοπούλα! Νομίζω πως μπορώ να χρησιμοποιήσω την κρέμα αυτή και για τούρτα, έτσι δεν είναι; Με γαρνιτούρα από πάνω ολόκληρα κάστανα! Μούρλια!
Καλημέρες!

Nena said...

Ω!!! Τι ωραία ιδέα. Περιμένω το γιό μου στις 17 Δεκ. που τρελαίνεται για κάστανα όπως και να είναι. Φανταστείτε τώρα να μην τεμπελιάσω και να του το φτιάξω. Λέμε τώρα

heart n soul said...

Μαρία, εγώ δεν μπορώ να περιμένω μέχρι τότε!:)
Νένα, μα πιο τεμπέλικο δεν γίνεται, ανοίχτε μια κονσέρβα για το παιδί καλέ:)))

heart n soul said...

καλό σ/κ ξέχασα να πω:)

Juanita La Quejica said...

Αυτό με τα τριμμένα μπισκότα μου ακούγεται ιδιαίτερα δελεαστικό, αν βέβαια καταφέρω να αντισταθώ και δεν "εξαφανίσω" τον γλυκό πουρέ πριν την ώρα του!
Και η τούρτα της Μαρίας με ολόκληρα μαρόν γλασέ από πάνω, πωπω!
Είχα βρει μαρμελάκα κάστανου στο σουπερμάρκετ. Λέτε να έχει και κονσέρβα;

Juanita La Quejica said...

(Νενάκι, όταν του το φτιάξεις, έρχομαι για καφέ!)

heart n soul said...

στο δικό σας Χουά θα βάλω και μπισκότα και κομματάκια καραμελωμένου κάστανου, και σως κάστανο φτιαγμένη με την "μαρμελάκα":))

heart n soul said...

α, ναι, πάει πολύ με καφέ, μόλις ξεπάστρεψα ένα έτσι:)

Juanita La Quejica said...

ΧΑΧΑ! Από την λιγούρα μου δημιούργησα νέα λέξη...
Αν το φτιάξεις έτσι όπως το περιγράφεις (σκληρή και άπονη, τέτοια ώρα τέτοια λόγια), φωτογράφισέ το να το βλέπουμε να το καμαρώνουμε!

eleni said...

Πολύ νόστιμο μου φαίνεται και σοκολατένιο και κάστανα!Δεν ήξερα ότι υπήρχε κονσέρβα πουρές-καλύτερα να βράσω και να τον φτιάξω-μου αρέσουν πολύ τα κάστανα.
Heart,καλό Σ/Κ!

heart n soul said...

eleni, είπαμε, είσαστε κόρη unstoppable, αν δεν βράσετε και ξεφλουδίσετε και πολτοποιήσετε κάστανα εσείς, τότε ποιός;;; καλό σ/κ:)

Anonymous said...

Καταπληκτική ιδέα!
Πώς θα μπορούσαμε να βάλουμε κουβερτούρα αντί κακάο? (μου έχουν φέρει πολλές βιολογικές και θέλω να τις χρησιμοποιήσω)
Τις κονσέρβες κάστανο τις βρίσκουμε σε κάποιο S/M? Γιατί πέρσι τα Χριστούγεννα που έψαχνα δεν βρήκα!
Βάνα

Μάγια said...

μέσα σε κέικ το θέλωωωω....και καφεδάκι από δίπλα!

Μάγια said...

μέσα σε κέικ το θέλωωωω....και καφεδάκι από δίπλα!

Anonymous said...

Λατρευω τον πουρε καστανων !
Ευχαριστω για τη συνταγη !

heart n soul said...

Βάνα, κουβερτούρα, βέβαια! επειδή όμως έχει ζάχαρη θα δοκιμάσετε το μίγμα πριν προσθέσετε άλλο γλυκαντικό, έτσι; Για σ/μ πρέπει να σας πούνε τα ντόπια κορίτσια. Φαντάζομαι στο αβ, που έχει τέτοια είδη, αλλά δεν ξέρω σίγουρα..
Μάγια, ανταλάσσω με πρέτσελ! Θα το φτιάξετε με ελβετική σοκολάτα εσείς, τι παραπονιέστε;:)
Maryathenes, you're welcome:)

kiki said...

Δοξάζω το Θεό που υπάρχουν και μερικά γλυκά που δεν μου αρέσουν!!! Ενώ τρελαίνομαι για κάστανα, ψητά, βραστά, σε φαγητα, σε γλυκό δεν μου πολυαρέσουν. Τη γλύτωσα τη σακοράφα Χααααααααααααρτ!!!

heart n soul said...

μία με τον τραχαναααά, μια με τα κάσταναααα, τη γλυτώνετε μις κική! εμείς, τα παμφάγα όντα, τι να πούμεεεε;;; :))))

kiki said...

Αχ... τι να σου κάνει ο τραχανούλης (ΜΠΛΙΑΧ) και τα καστανάκια (που ούτως ή άλλως τα τσακίζω αν τα βρω βραστά ψητά) μπρος σε όοοοοολα τα υπόλοιπα;

heart n soul said...

:))))))
ό,τι γλιτώνει κανείς, καλό είναι:))

Rena said...

Απλά τέλειο. Λατρεύω τα κάστανα σε κάθε μορφή τους. Κι εδώ τα κάνατε υπερπαραγωγή!! :)

heart n soul said...

Rena, ένα ελαφρό χολλυγουντιανό τατς, το έχουμε κάνει, από 'κει και πέρα όμως, η προσωποποίηση της απλότητος:))

Penelope said...

AMAN λαχτάρες....
Αντε τώρα να τρέχω και για κάστανα. Φόρτωσα ένα καλάθι λαϊκής πρωί - πρωί και κάστανα δεν πήρα, γιατί που χρόνος να κάθομαι να καθαρίζω τώρα.
Ασε που θα έχω και τον Θοδωρή να μου φωνάζει "μαμ-μαμ" αν με βλέπει να κάνω τέτοια δουλειά!!!

Anonymous said...

Δελεαστικότατο! Έχω πάρει και ωραιότατα (ελπίζω!) κάστανα από το Πήλιο, όταν πήγαμε εκεί εκδρομούλα πριν ένα μήνα και θα το επιχειρήσω, φέρνοντας στην κουζίνα μου ένα πρώτο smell of Christmas.

Μαριλένα said...

heart κονσερβα δεν εχω βρει, αλλά εχω βρει κατεψυγμενα καστανα, ετοιμα, βρασμενα.
οποτε, δοκιμαζουμε άμεσα :)))

heart n soul said...

penelope, ο Θοδωρής έχει γούστο!:) ακολουθήστε το παράδειγμα της Μαριλένας!
Ειρήνη, καλά ξεφλουδίσματα, ελπίζω να είναι από τα εύκολα τα πηλιορείτικά σας:)
Μαριλένα, σωστηηηηή:)

Anonymous said...

καλή μας χαρτ
τόσο λαχταριστό μου φαίνεται που μπορει και να παραβλεψω το καστανο(το οποιο εντελως αντιπαθω!)

heart n soul said...

cook, εσείς να το τιγκάρετε στη σοκολάτα:)

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΥΘΟΥΛΚΑ said...

Καλημέρα σας,

Υπέροχη η συνταγή σας. Θα μπορούσατε όμως να μου πείτε από πού αγοράσατε τον πουρέ κάστανο; Έχω γυρίσει ένα σωρό σούπερ μάρκετς και κάποια ντελικατέσσεν αλλά ακόμα να σταθώ τυχερή.

Ευχαριστώ.

heart n soul said...

Καλημέρα Αικατερίνη, welcome:)
θα μπορούσε κάποια-ος φίλη-ος να βοηθήσει την Αικατερίνη, μια που εγώ ως..ομογένεια:) δεν μπορώ; Να σας στείλω αεροπορικώς μόνο κανα-δυο κονσέβες μπορώ:)

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΥΘΟΥΛΚΑ said...

Σ'ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα.
Στην ομογένεια, ε; Δεν το είχα πάρει χαμπάρι τόσο καιρό. Επομένως, ίσως να μην υπάρχει καθόλου στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος πουρές. Εντάξει, δεν έγινε και τίποτα. Θα ακολουθήσω την πατροπαράδοτη διαδικασία...:))

Unknown said...

Πληροφοριακά όποιος ψάχνει κονσέρβα κάστανο μπορεί να βρεί στα ΑΒ, έχει όλο τον χρόνο.
Όσο για κάστανα ολόκληρα αλλά καθαρισμένα και κατεψυγμένα θα βρείτε στα Carrefour.

heart n soul said...

Lisa να 'σαι καλά για τις πληροφορίες!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...