Wednesday, January 06, 2010

χοιρινό με δαμάσκηνα και μανταρίνια



Σήμερα (ήταν Πρωτοχρονιά όταν το έγραφα) χάζευα όλη μέρα. Βιβλία, παιχνίδια, τηλεφωνήματα για ευχές. Το βράδυ έπρεπε ξαφνικά ν΄αποφασίσω και να εκτελέσω ... τι;;; Έλα μου ντε!

Είχα ένα κομμάτι χοιρινό στο ψυγείο, αλλά δεν ήταν "ονοματισμένο". Ένα "ατύχημα" με αιθέριο έλαιο μανταρινιού σε συσκευή για αρωματισμό χώρου μου έδωσε την ιδέα : "χοιρινό με μανταρίνια και δαμάσκηνα".

Για 1 κιλό χοιρινό (σε ένα κομμάτι) χτύπησα ελαφρά (ώστε να μείνουν μικρά κομματάκια) στο cutter :
3 ολόκληρα μανταρίνια με το φλούδι τους
10 αποξηραμένα (και όχι κατάξερα!) δαμάσκηνα
80 γρ κουκουνάρι
2 κουταλιές σούπας μέλι

Έκανα μια μεγάλη σχισμή στο κρέας κι έβαλα το 1/3 από το παραπάνω μίγμα. Με 1/3 ακόμα κάλυψα το κρέας και το υπόλοιπο το ανακάτεψα με το χυμό και το ξύσμα ενός πορτοκαλιού (πάντα βιολογικού, όταν παίρνουμε το ξύσμα, αλλιώς τρώμε παραφίνη, παρασιτοκτόνα και ποιος ξέρει τι άλλο) (θα προτιμούσα μανταρίνι, αλλά δεν είχα περισσότερα από 3), ελάχιστο ελαιόλαδο και λίγο αλατοπίπερο και το έριξα στις πατάτες που είχα τοποθετήσει γύρω από το κρέας. Έψησα σκεπασμένο για λίγη ώρα και μετά ξεσκέπαστο. Το αποτέλεσμα ΥΠΕΡΟΧΟ.

Οι παρακάτω φωτογραφίες από μια δοκιμή της συνταγής με ένα μεγάλο (450 γρ) χοιρινό φιλέτο και ολόκληρα (μαζί με τα χτυπημένα) δαμάσκηνα και κουκουνάρια










8 comments:

Betty's Cuisine said...

Καλημερούδια!
Ένα βραβείο σας περιμένει στο blog μου... περάστε να το παραλάβετε!

ΥΓ: ωραιότατο το χοιρινό!

The Dark Chef said...

Καλημέρα και καλή ορεκτική χρονιά σε όλους μας!
Πολύ καλό το εορταστικό χοιρινό, καθώς οι γιορτές ακόμα καλά κρατούν!

Ειρήνη said...

Θα είναι πολύ ωραίο με το άρωμα του μανταρινιού. Αλλά και τα υπόλοιπα υλικά, δαμάσκηνα, μέλια, κουκουνάρια, πορτοκάλια ταιριάζουν τέλεια με το χοιρινό.

Rena said...

Αγγελική μου υπέροχο φαίνεται και σίγουρα είναι! Πανδαισία χρωμάτων και αρωμάτων! Τα μανταρίνια με εξιτάρουν να το δοκιμάσω άμεσα.

Betty γλυκειά μου, σε ευχαριστούμε για την τιμή! Ζητώ συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση αλλά ήμουν εκτός αυτές τις μέρες. Χαρά μας μεγάλη!!!

Eιρήνη μου, κι εγώ έτσι λιγώθηκα με το που είδα της συνταγή της Αγγελικής μας!

Dark Chef...δίκιο έχεις. Καλά κρατούν ακόμη οι γιορτές να δούμε πότε θα αρχίσουμε να μαζευόμαστε :)

cook said...

είναι ενα πεντανοστιμο φαγακι...το εχω κανει με ξερα βερυκοκα...

καλη χρονια σε ολους...

Nena said...

Και στη ραπτική σε βρίσκω καλή! Φαντάζομαι πως όταν τό έψηνες θα γέμισε μοσχοβολιά το σπίτι κι όχι φαγητό μόνο.

άλλη Αγγελική said...

Κορίτσια, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Σας εύχομαι κι εγώ μια καλή χρονιά (και επιτυχία, αν δοκιμάσετε το αρωματικό γουρουνάκι μου).

Betty, τις ευχαριστίες τις πήρες από το αρμόδιο πρόσωπο
:-)

Dark chef, ας μετατρέπουμε σε γιορτές όσο περισσότερες μέρες μπορούμε! Έστω και μόνο μ΄ένα "γιορταστικό" φαγητό ;-)

Ειρήνη, συμφωνώ. Ταιριάζουν το καθένα τους με το χοιρινό, αλλά και μεταξύ τους.

Ρενάκι, αμ΄έπος, αμ έργον! Ανασκουμπώσου!

Cook, δοκίμασε και τα δαμάσκηνα! Και ιδιαίτερα μαζί με μανταρίνι.

Νενίτσα, μπα! Μόνο "δετική" ήταν
:-D

heart n soul said...

Αγγελική θαυμάζω τρόπο σκέψης! από το αποσμητικό χώρου, το αρωμάτισες τελικά το σπίτι με ψητούδια! Άψογη σε βρίσκω!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...