Wednesday, December 05, 2007

Ανανάς Ελβετίας

(αφιερωμένος στην μις Μάγια:)


Είχα έναν ανανά. Δεν μου 'ρχοταν όμως να τον φάω αλα Καραϊβική, με ομπρελίτσες και τα τοιαύτα, τα δοντάκια μου δε ήθελαν κρύο, σκέφτηκα λοιπόν μια συνταγή που ήθελα να κάνω εδώ και πολυυύ καιρό αλλά ποτέ δεν αξιώθηκα. Ανανάς χειμωνιάτικος λοιπόν, όχι μόνο γιατί ντύθηκε με κασκόλ και γάντια για τη φωτογράφηση, αλλά και γιατί είναι χιονισμένος με νιφάδες...τσίλι, και θα σας ζεστάνει τα σωθικά. Και το κίτρινο χρώμα του (θα γίνει πιο έντονο με το σωτάρισμα), θα φέρει ηλιαχτίδες και στην πιο μουντή χειμωνιάτικη μέρα, σαν τα αυγά μιμόζα πιο κάτω.
Έκοψα λοιπόν τον ανανά σε κομμάτια και τα σωτάρισα σε αντικολλητικό τηγάνι με ολίγη καστανή ζάχαρη (1-2 κ.σ.), μέχρι να μαλακώσουν ελαφρά και ν'αρχίσει να καραμελλώνει η ζάχαρη, μαζί με νιφάδες τσίλι (μπούκοβο). Θα υποθέσω ότι μπορείτε να χρησιμοποιείσετε και φρέσκο ψιλοκομμένο τσίλι, όπως θα υποθέσω ότι μπορείτε να χρησομοποιείσετε και ανανά κονσέρβα (σε φυσικό χυμό), αν και δεν το έχω δοκιμάσει. Το μπούκοβο μην το φοβηθείτε, βάλτε άφθονες τσιλινιφαδούλες, είναι αυτό που κάνει την όλη διαφορά. Τώρα, σ'αυτό το στάδιο θα μπορούσατε και να φλαμπάρετε το όλον, για πιο φλογερές καταστάσεις, με ολίγο ρούμι, ή για να παραμείνουμε στην Ελβετία με την Μάγια, ολίγον σναπς. Εγώ δεν είχα, το "έσβησα" με ελάχιστες σταγόνες λάιμ και το σέρβιρα ζεστοκαυτό. Στη φώτο το 3ο μπωλ, όταν μπόρεσα πια να σταματήσω να σκουπίζω τα γλυκοξινοκαφτερά ζουμάκια με το δάχτυλο. Τώρα αν εσείς σκέφτεστε και μπάλες παγωτού από δίπλα κι άλλα τέτοια αμαρτωλά, εμένα μη με χρεώνετε, εγώ ένα φρουτογλυκάκι είπα να φάμε...
(ο ανανογλωσσοδέτης αφιερώνεται στην παρέα της βιβής: "άννα-να-έναν-ανανά-έχουν-τα ταττού-του-τάσου")

18 comments:

Μάγια said...

:D !!! :D

μάγια ιζ εξτρίίίίμλι χάπι!

dear heart, ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση! πολύ πρωτότυπο το γλυκάκι, εγώ και λίγο παγωτάκι βανίλια θα το χτυπήσω, έτσι για να σβήσω το κάψιμο από το μπούκοβο!

οι φωτογραφίες είναι μια γλύκα!! το καλό μου το ανανογλυκάκι με το κασκολάκι και τα γαντάκια, έτοιμο για τις άλπεις! και στην τελευταία με τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, έτοιμο για το στομάχι μου (btw θα κρατήσω και τα γάντια και το κασκόλ, αμ πώς!)

:)))

heart n soul said...

dear maya :)))

Anonymous said...

kardoula!!!ti prwtotyph syntagoula gia ton anana???kai poso geustikh prepei na einai???
tha timhthei to suntomoteron!!!
filakia!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αααααααα, τι βλέπουν τα ματάκια μου!!! Ενα γλυκοξινοκαφτερό ανανά που ...χουχουλιάζει:)
Παρακάτω ο ίδιος γλυκοξινοκαφτερός ανανάς, ντυμένος γιορτινά!!
Καλά, πολύ μ' αρέσουν οι φωτό, ειδικά η πρώτη:))
(Τα γαντάκια θα τα πάρει και τα δύο η Μάγια???)

heart n soul said...

kleiw, τολμήστε την, είναι πολύ γευστική, έναν ολόκληρο ανανά τσάκισα έτσι:)

έλενα, έτσι ακριβώς, γλυκοξινοκαφτερός και άνευ μπικινακίου αλλά μετά γαντακίων:)
Για τα γαντάκια, αν σας αφήνει η μάγια που έκανε πρώ, εγώ ουδεμία αντίρρηση:)

Juanita La Quejica said...

Θα μπορούσε να είναι και εξαιρετικό συνοδευτικό και για όσους θέλουν κάτι "διαφορετικό" με την γαλοπούλα, ή τκαπνιστή χοιρινή μπριζόλα, ή μπέϊκον, ή με κάποιο γλυκόξινο χοιρινό. Επίσης, πιστεύω ότι θα ταιριάζει θαυμάσια και με κάποιο ρύζι.
Για τη φωτογράφιση τί να πούμε; Σου βγάζουμε το ... σκουφάκι Heart!

heart n soul said...

si, si, συμφωνώ δις Χουανίτα, θα 'λεγα τότε, ίσως λιγότερο γλυκό και ίσως λίγο αλατοπίπερο?

Anonymous said...

Ρε τι γίνεται πίσω από την πλάτη μου!!!! Εγώ δηλαδή ανανά γιόκ;;; :-)))

Anonymous said...

Και εξωτικά και κασκολάκι , ωραίος συνδιασμός :))

elie said...

Πολύ πολύ καλό φαίνεται και μου άρεσε και η ιδέα για συνοδευτικό γαλοπούλας ή χοιρινού.

Μις Μάγια μην είμαστε και πλεονέκτες, κρατήστε τη συνταγή και την αφιέρωση και αφήστε τα γαντάκια που -όλως τυχαίως- ταιριάζουν με τις γκέτες μου (!)

witchofdaffodils said...

πρωτότυπο τό όλον, indeed :)
εξηγείστε μου λίγο, είναι γλυκό καυτερό που μπορεί όμως να συνοδεύει και άσπρο κρέας;

Μάγια said...

ωραία λοιπόν, για να δείτε τι ανώτερος άνθρωπος είμαι, αφήνω τα γάντια! έλενα και elie μοιραστείτε τα (elie μπορείς να δώσεις τη μία σου γκέτα στην έλενα! :Ρ)

heart n soul said...

βρε σουξέ τα γαντάκια!
ΑΑ σου φύλαξα!
λαμπρινή :))
elie, είναι όντως πολύ καλό:)
witch, τι να σας είπω, εγώ για ΕΠΙΔΟΡΠΙΟ το έκανα, τώρα οι ποστμόντερν τσούπρες εδώ με τις αβανγκάρντ τάσεις δεν κρατιούνται, τις ξέρετε δα καλύτερα από μένα:)
μάγια με τη σοφία του Σολωμόντος, είστε υπεύθυνη για την εμφάνιση νέων μοδών στους Αθηναϊκούς δρόμους:)

Nena said...

Εεεεπ! Ηρεμήστε δεν σας προφταίνω με τέτοια καλούδια. Σάμπως μ αρέσει κι έτσι ο ανανάς.
Μπαι δε γουέη η καστανή μου ζάχαρη αναπαύεται στο ψυγείο. Ξέρει κανείς πως από στούμπος ξαναγίνεται ζάχαρη? Κάτι έγραφε το κουτί της αλλά το πετάξαμε.Πάει. Πάπαλα. Για ν ακούσω...

heart n soul said...

Η ανεπεξέργαστη ζάχαρη (και ιδιαίτερα αυτή με την προσθήκη μελάσας) έχει την τάση να γίνεται...στούμπος:), δεν παθαίνει όμως τίποτα. Για ψυγείο δεν ξέρω, ένα αεροστεγές δοχείο βοηθάει (για να μην παίρνει υγρασία και στουμπώνει:), επίσης μπορείτε να τη σπάσετε μ'ενα σφυράκι ή/και να την περάσετε από το μπλέντερ. Εγώ έτσι φτιάχνω και τη δική μου άχνη για να μην χρησιμοποιώ την χημικά λευκασμένη και επεξεργασμένη άχνη του εμπορίου, χτυπώντας ξανθή ανεπεξέργαστη ζάχαρη στο μπλέντερ, μέχρι να γίνει σκόνη. Ο ανανάς είναι όνειρο έτσι nena:)

kiki said...

Ωραία και extreme πρόταση. Μου αρέσει πολύ ο ανανάς!

heart n soul said...

καλώς τη μαμά του εορτάζοντος:)

Nena said...

Ευχαριστώ heart. Για τον ανανά δεν αμφιβάλλω... Μάλιστα βρίσκω κι έτοιμο σε κουτάκια σε γνωστό s/m. οπότε δεν έχω και το μπελά του καθαρίσματος. ΄Οσο για τη ζάχαρη ίσως επανέρχεται αν την αφήσω εξω στα ζεστά. Θα δουμε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...