Thursday, January 25, 2007

Κολοκυθάκια & Μελιτζάνες με παρμεζάνα & άρωμα βασιλικού

Κόντρα θα σας πάω εγώ τώρα με τόσα γλυκά που μας δημοσιεύσατε. Να φτιάξουμε και κάτι πιο απλό και λιτό μήπως φάμε και εμείς οι έρμες οι μέλλουσες, δηλαδή…
Ζαρζαβατικά με τυράκι (όχι αυτό, δεν το έχουμε περιορίσει) και μάλιστα παρμεζάνα! Μια καλή λύση για κυρίως πιάτο ή και για συνοδευτικό σε κάποιο κρεατικό ή μπιφτέκι.

7-8 μέτρια κολοκυθάκια κομμένα σε ροδέλες
2 μεγάλες μελιτζάνες κομμένες σε μισοφέγγαρα
1-2 σκελίδες σκόρδο
1 κουτί ντοματάκι κονκασέ με βασιλικό
1 κουταλιά βασιλικό αποξηραμένο
4 κουταλιές παρμεζάνα τριμμένη
2 κουταλιές μαύρο παξιμάδι τριμμένο
2-3 κουταλιές ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι άσπρο.

Πλένετε και κόβετε τις μελιτζάνες σε μισοφέγγαρα, τις ξεπλένετε και τις αφήνετε στο σουρωτήρι με αλάτι για καμιά ώρα να ξεπικρίσουν.
Πλένετε και καθαρίζετε τα κολοκυθάκια. Τα κόβετε σε ροδέλες και τα αφήνετε στην άκρη.
Σε βαθύ πυρίμαχο σκεύος περνάτε τον πάτο και τα τοιχώματα με τις σκελίδες του σκόρδου (τις οποίες μετά θα ψιλοκόψετε μέσα στο φαϊ.
Στρώνετε τα κολοκυθάκια και τις μελιτζάνες σε στρώσεις μέσα στο σκεύος, ρίχνετε πάνω από κάθε στρώμα μια κουταλιά παρμεζάνα και λίγο παξιμάδι τριμμένο, ρίχνετε την ντομάτα, πασπαλίζετε με τον επιπλέον βασιλικό, αλάτι, πιπέρι και το σκόρδο και περιχύνετε με το ελαιόλαδο. Ανακατεύετε τα υλικά όλα μαζί για να μοιραστούν παντού και τελειώνετε με μια καλή στρώσει παρμεζάνα.
Ψήνετε σε μέτριο φούρνο στους 180 βαθμούς (πάντα ανάλογα με τον φούρνο) για μια ώρα περίπου. Στο ενδιάμεσο ανακατεύετε μια-δυο φορές τα υλικά σας.
Προσοχή δεν ρίχνετε καθόλου νερό, γιατί θα βγάλουν αρκετό τα λαχανικά σας, γι’ αυτό και χρησιμοποιούμε το παξιμάδι (για γεύση και απορροφητικότητα).

7 comments:

kiki said...

Εγώ εκτός από γλυκατζού, είμαι και λάτρης των λαχανικών, οπότε, μαζί σου Πηνελόπη!

Anonymous said...

Είναι πάρα πολύ ωραία τα ψητά λαχανικά Πηνελόπη (εγώ βάζω και χοντρές λωρίδες από χρωματιστές πιπεριές), τρώγονται και μόνα τους εκτός από γαρνιτούρα κρέατος/ψαριού! Το τυράκι το λατρεύω επίσης, δε θα το κόψω ποτέ!!!
Το φαγητό αυτό πάει πολύ με τζατζίκι ή απλώς γιαούρτι χτυπημένο με δυόσμο!

Λία Π. said...

Koρίτσια, έχω δυο απορίες.
-χρησιμοποιούμε δυόσμο ή βασιλικό;
-Τα λαχανικά τα βάζουμε σε στρώσεις ή ανακατεμένα;

Anonymous said...

Λία, εγώ φταίω -προφανώς- για το μπέρδεμα. Η Πηνελόπη βάζει βασιλικό στο φαγητό (που του πηγαίνει πάρα πολύ, όχι ότι δεν μπορούμε να βάλουμε ρίγανη ή μαΙντανό αν θέλουμε) κι εγώ πρότεινα γιαούρτι με δυόσμο σαν συνοδευτικό.

Λία Π. said...

Αθανασία δε φταις εσύ. Κανείς δε φταίει. Μια διευκρίνιση ζήτησα.
Διαβάζω από την εκτέλεση "πασπαλίζετε με τον επιπλέον δυόσμο" μετά λέει
"Στρώνετε τα κολοκυθάκια και τις μελιτζάνες σε στρώσεις μέσα στο σκεύος" και παρακάτω λέει
" Ανακατεύετε τα υλικά όλα μαζί για να μοιραστούν παντού "
Αυτά τα σημεία με μπερδεύουν.
Επειδή η συνταγή με ενδιαφέρει. γιαυτό θα ήθελα κάποια στιγμή η Πηνελόπη να διευκρινίσει.

Anonymous said...

αν και αυτή η συνταγή χαλάει το ανθυγειινό προφίλ αυτής της εβδομάδας που τόσο κουραστήκαμε να χτίσουμε εγώ και η Κική, την ψηφίζω ως πεντανόστιμη. Πειράζει αν βάλω μόνο κολοκυθάκια;

Penelope said...

Λίγο αργοπορημένη απάντηση/διευκρινηση για την Λια. Εγώ έβαλα βασιλικό, από παραδρομή έγραψα δυόσμο στο κείμενο (γιατί σκεφτόμουνα ότι και με τον δυόσμο (για όποιον δεν αρέσκετε στην γεύση του βασιλικού θα ήταν πολύ καλά). Προέτρεχε ο νούς μου από τα δάχτυλά μου.
Εσεις απλά επιλέξετε την γεύση που σας ταιριάζει καλύτερα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...