Wednesday, April 18, 2007

ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ ΜΕ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

Σας περίσσεψαν κουλουράκια. Και δεν βλέπετε να «τραβιούνται» πια. Κάντε τα τρουφάκια.

Τι θα χρειαστούμε;
Για τη γεμιση
Κουλουράκια
Αμύγδαλα ή καρύδια ή φουντούκια ή φιστίκια Αιγίνης ανάλατα
Ψηφίδες σοκολάτας
Μαρμελάδα ή γλυκό του κουταλιού
Λικέρ που να ταιριάζει ή κονιάκ
Σιρόπι προαιρετικά για μην γίνουν πολύ μεθυσμένα
Για επικάλυψη
Σοκολάτα κουβερτούρα ή/και αμύγδαλα κ.λπ
Σκόνη κακάο

Πως τα φτιάχνουμε;
Τρίβουμε στο μούλτι λίγα-λίγα τα κουλουράκια. Προσοχή να μην γίνουν σκόνη αλλά θρύμματα. Ομοίως και τα αμυγδαλα. Ανακατέψτε μαζί με ψηφίδες. Εναλλακτικά χρησιμοποιήστε κουβερτουρα που θα τη τρίψτε και αυτή. Προσθέστε μαρμελάδα ή ψιλοκομμένο γλυκό. Η αφεντιά μου έβαλε μαρμελάδα πορτοκάλι και λιμοντσέλο που είχα φτειάξει με τσίπουρο παραγωγής μας. Πρόσθεσα και λίγο ξύσμα περγαμόντου που είχα φυλαγμένο. Για να ζυμωθεί το μίγμα χρειάζεται υγρό. Όπως λέω παραπάνω μπορεί να χρησιμοποιήσετε μόνο ποτό, αλλά καλύτερα και σιρόπι. Εγώ εβαλα μόνο ποτό και στο τρίτο είναι καλύτερα να αποφύγεις το αλκοτέστ. Αν σας έχει περισσέψει από γλυκό κουταλιού, τέλεια. Αλλιώς φτιάξτε λίγο με ζάχαρη και νερό. Αναλογία 1/1. Αφήστε στο ψυγείο. Πλάστε σε μπαλάκια. Ξαναβάλτε στο ψυγείο να σφίξουν.
Τυλίξτε σε σκόνη κακάο (το ευκολότερο). Ή λειώστε κουβερτούρα στο φούρνο μικροκυμάτων (σε μέτρια ένταση) και βουτήξτε τα. Αν θέλετε μετά κυλίστε τα σε ξηρούς καρπούς. Εγώ είχα μερικές φλωρεντίνες, τις κοπάνησα και τα κύλισα στην αμαρτία. Κόλαση. Από αυτά, όπως βλέπετε διασώθηκαν ελάχιστα! Τα εβαλα σε μεταλλικό κουτί και τα απομάκρυνα από την ακτίνα συνήθους κυκλοφορίας μου!
Δεν δίνω αναλογίες γιατί πολύ λίγη σημασια έχουν. Μπορείτε να προσθέσετε και ψιλοκομμένα ξερά φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα, χουρμάδες, βερύκοκα, σύκα).
Αλλά να θυμάστε. Το μυστικό είναι τα υλικά να είναι κομματάκια και όχι σκόνη.

10 comments:

Λία Π. said...

Πολύ ωραία ιδέα, Σταυρούλα. Μπράβο!! Όχι τίποτα άλλο, αλλά τόσος κόπος για να φτιαχτούν τα κουλουράκια, και να πάνε χαμένα;

kiki said...

Μετά τα αυγά, ανακύκλωση και στα κουλουράκια! Πολλή καλή ιδέα!

Penelope said...

Πω-πω, πρωί είναι ακόμη και ξεκίνησε με τρουφάκια!
Η δεύτερη συνταγή που διαβάζω μέσα σε 10 λέπτα με το ίδιο "αμαρτωλό" θέμα.
Πόσο μακριά είναι η ακτίνα του κουτιού απο το περασμά σου καλή μου Σταυρoύλα; Αν είναι να το βάλουμε στην δική μου, γι' αυτό το λέω :-)))

Αγγελική Ν said...

Καλημέρα Σταυρούλα!
Διαβάζοντας τις συνταγές σου, σκεφτόμουν ότι, πάντα είσαι τόσο σαφής στην περιγραφή της μεθόδου που καταλαβαίνω απόλυτα «τα περί του πρακτέου»! Λοιπόν, αυτή τη φορά κατάλαβα, πολύ καλά, το τι θα πρέπει να κάνω για να φτιάξω τα τρουφάκια: Να απομακρύνω τα κουλουράκια από την ακτίνα συνήθους κυκλοφορίας μου! Τώρα μόνο αν ξαναφτιάξω ή αγοράσω μπορώ να την δοκιμάσω…
Φιλακια!

Anonymous said...

Χε χε πάει δηλαδή Αγγελική η πρώτη ύλη.

Anonymous said...

Εγώ φέτος δεν έκανα κουλουράκια αλλά θα το πω στην αδερφή μου μιας και αυτή φέτος πρώτη φορά εκανε κουλουράκια αλλα ξεροντας την ολοι ως λίγο "ανεπρόκοπη" την φορτωσαν και με δικά τους .
Χτες που μιλήσαμε τα μέτραγε , εχει πάνω απο 80 !!! (Μαλλιασε η γλώσσα της να μου λέει "τα δικά μου είναι καλύτερα και ας με λένε"! Αδερφουλίτσα μου!!!)

Anonymous said...

Σταυρούλα, έχω περίσσευμα τσουρέκια και όχι κουλουράκια, κάνουν;

Juanita La Quejica said...

Ορίστε οικιακή οικονομία! Του χρόνου Σταυρούλα, προτείνω να οργανώσουμε όχι λογοτεχνικές αλλά ζαχαροπλαστικές και μαγειρικές βραδιές, ώστε να εφοδιαστούμε όλες και όλοι με κουλουράκια και όλα τα πασχαλινά καλά για να τα ανακυκλώσουμε στην πορεία! Αρκεί λίγο να οργανωθούμε.

Anonymous said...

Λία φαντάζομαι πως ναι. Θα έλεγα όμως να τα φρυγανίσεις λίγο και να σκληρύνουν για να τριφτούν εύκολα.

Katerina ante portas said...

Ακόμα και καριόκες μπορεί να φτιάξει κανείς με το μίγμα που προτείνεις! Εύγε!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...