Wednesday, November 21, 2007

Apple & Quince Crumble

Πώς αλλιώς μπορώ άραγε να ονομάσω το Apple Crumble της Σκωτσέζας φίλης μας Liz, στο οποίο έχω προσθέσει κυδώνια, ξηροκάρπια και σαμιώτικο γλυκό κρασί;
Μάλλον είναι το "γλυκό του Πειρατή". Που ανοίχτηκε επιτέλους στη "θάλασσα", αφού με ταλαιπώρησε αρκετές μέρες. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία...
Κυδωνομηλοψιχουλογλυκό
Για την βάση
2 κυδώνια
2 ξινόμηλα
καρύδια
σταφίδες
1 λεμόνι
βιτάμ
γλυκό σαμιώτικο κρασί
3-4 κ.σ.ζάχαρη
κανέλλα
γαρύφαλο
τζίντζερ
Για το crumble
170 γρ.αλεύρι *
75 γρ.καρύδια τριμμένα *
130 γρ.ζάχαρη
110 γρ.βούτυρο
κανελογαρύφαλο
Για την κρέμα
Κατά βούληση, υπάρχει στο blog συνταγή για κρεμ ανγκλαίζ, αλλά και μια ετοιματζίδικη κρέμα αραβοσίτου βανίλια με πολύ περισσότερα υγρά, μια επιπλέον βανιλίνη, το ζουμί που έχει περισσέψει από το βράσιμο των φρούτων και λίγο λικέρ μαστίχα (περνάω τη φάση της μαστίχας προφανώς) για το άρωμα, μπορεί να κάνει μια χαρά τη δουλειά της αν βιαζόμαστε ή βαριόμαστε.
Κόβουμε και σωτάρουμε για 15' τα κυδώνια με λίγο νερό, βιτάμ, χυμό λεμονιού, γλυκό κρασί σαμιώτικο και τα μπαχαρικά. Προσθέτουμε τα ξινόμηλα, τις σταφίδες, τα καρύδια κομένα στην μέση και συνεχίζουμε μέχρι να μαλακώσουν.
Φτιάχνουμε το crumble, αλέθοντας τα καρύδια και προσθέτοντας στα στέρεα υλικά το βούτυρο ελαφρώς λειωμένο. Τρίβουμε με τα δάχτυλα, μέχρι να γίνει το μείγμα σαν μικρά ψιχουλάκια.
Σε βαθύ πυρίμαχο βάζουμε στον πάτο τα φρούτα με τρυπητή κουτάλα ώστε να μην έχουν πολλά υγρά και από πάνω απλώνουμε το crumble.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς φούρνο, για 35'. Προσέχουμε να μην αρπάξει το πάνω μέρος του γλυκού.
Σερβίρουμε με κρεμ ανγκλαίζ ή με ό,τι κρέμα αντέχουμε να φτιάξουμε.
* Η Liz μου είχε προτείνει σαν εναλλακτική στη συγκεκριμένη ποσότητα αλευριού και ξηρών καρπών (με σταθερές τις ποσότητες ζάχαρης και βουτύρου), 2 ακόμα εκδοχές: 110 γρ.αλεύρι ολικής άλεσης και 100 γρ.porridge oats, ή 110 γρ.αλεύρι και 110 γρ.musli. Δεν έχω δοκιμάσει καμμία από τις δύο ακόμα.

15 comments:

ΕΛΕΝΑ said...

Α πα πα πα, τι βλέπουν τα ματάκια μου πρωί πρωί!!!!!!!!!
Τέλειο γλυκάκι, τέλεια φωτό, τι με κρατάει να μην το φτιάξω???
Χωρίς κυδώνια θα χάνει πολύ στη γεύση λες?? Αν δηλαδή βάλω μόνο μήλα??

Λαμπρινη said...

Εξαιρετικό !!!!
Δεν είχα φανταστεί ποτε οτι θα ταίριαζαν και κυδώνια σε ενα crumble !!
Με την κρεμα του , στο ωραίο πιατάκι με φωνάζει μου φαινετε !! :)))))
Υπεροχη φωτο !

Juanita La Quejica said...

Στην αρχή το έφτιαχνα μόνο με μήλα κορίτσια, αυτά τα πράσινα που η Liz τα αποκαλεί bromley, όχι τα ξινά.
Επειδή με την κρέμα από πάνω γλυκίζει αρκετά το τελικό αποτέλεσμα και εμένα δεν είναι απολύτως του γούστου μου, δοκίμασα με ξινόμηλα και μου φάνηκε ακόμα καλύτερο το crumble.
Χθες για πρώτη φορά έβαλα κυδώνια και βρήκα τελικά τί μου αρέσει περισσότερο!

elie said...

Αμάν Juanitaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Κι εσύ συνταγές με γλυκά άρχισες να βάζεις? Τι θα σας κάνω όλες τις γλυκιές γλυκατζούδες?

heart n soul said...

γκουντ μόρνινγκ από το ηνωμένο βασίλειο του κραμπλ (μάγια αυτό σας το έφτιαχνε η φίλη σας?) Εδώ ό,τι φρούτο βρούνε το κραμπλάρουν. Μις Χουανίτα, σας βρίσκω άψογη, ο συνδιασμός μήλο-κυδώνι μου'σπασε τη μύτη! Στο τόπινγκ βάζω πάντα κουάκερ ή μούσλι. Η ιδέα αραιωμένη κρέμα γιώτης είναι πολύ καλή:)

witchofdaffodils said...

πολύ ωραίος ο συνδυασμος των φρούτων Jua. Η βάση καταπληκτική, μου αρκεί, δεν είμαι πλεονέκτρα, μόνο ελαφρως τεμπέλα :)

Anonymous said...

Θέλω μπολακιιιιιιιι!!!!!!!!

Juanita La Quejica said...

Καλημερούδια Heart! Λες να το κάνω με μούσλι την επόμενη φορά;
Σταυρούλα μου, φτου! Άργησα να δω το μήνυμα και μόλις έφαγα το τελευταίο ψιχουλάκι! Σόρρυ!
Μαγισσούλα, είναι πανεύκολο πάντως και το ψιχουλιαστό από πάνω. Η αλήθεια είναι ότι μπήκα στον πειρασμό χθες να μείνω στην βάση, αλλά το χρώσταγα στον καλό μου που τον είχα παραμελήσει 2 βδομάδες τώρα λόγω διαβασμάτων.
Έχεις δίκιο Elie, και εγώ τέκνον Βρούτος, χαχα! Αλλά ένα γρήγορο γλυκό ήταν το μόνο που άντεχα να φτιάξω χθες βράδυ, την ώρα που επιτέλους ξεμπέρδεψα με τις φοιτητικές υποχρεώσεις μου γι αυτόν τον μήνα τουλάχιστον. Από φαγητό ήμασταν άστα να πάνε! Ας είναι καλά ο Σκλαβενίτης, η El Dorado και το ψητοπωλείο της γειτονιάς αυτές τις μέρες, αίσχος!

Μάγια said...

τι ωραίο που φαίνεται!! me loves crumble!

heart n soul you guessed right! φυσικά μου το έφτιαχνε η φίλη μου (όχι με κυδώνια όμως), την οποία νοσταλγώ όλο και περισσότερο όσο διαβάζω το hungry for life!

kiki said...

Αυτή η κρεμούλα από πάνω μου σπαράζει την καρδιά έτσι όπως ξεχυλίζει ολόγυρα...Σλουρπ!

Anonymous said...

Eeeeeee!!!!mexri twra den exw zaxaro,ma bre paidia,mono na blepw ola auta ta kaloudia,xwris na ta trwgw,alla monon me thn skepsh, sto telos!!tha to paralabw!!!ti?na pw?
panta,glukamenh!!!Juanitoula mou!!!

Μελενια said...

Τελειο το crumble σου. Και τα κυδωνια το κανουν ομορφα κοκκινο! Πολυ εξυπνη σκεψη

Juanita La Quejica said...

Καλημερούδια!

Anonymous said...

Θές να μου χαλάσεις τη δίαιτα, ε;; Παλιόπαιδο!

tassoula said...

Αχ τι καλά.Θα το κάνω μόνο με μήλα!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...