Thursday, February 07, 2008

Μάπα με πράσα και ρύζι

Παρασκευή αύριο και πολλοί συνηθίζουν το λαδερό φαγητό. Θέλετε μια ιδέα*;
Υλικά
1 λάχανο μικρό, σε μικρά κομμάτια
2 πράσα καθαρισμένα, πλυμένα και χονδροκομμένα
3-4 κλωναράκια σέλινο χονδροκομμένα
1 1/2 φλυτζάνι ρύζι για πιλάφι
1 κουταλιά σούπας δυόσμο ψιλοκομμένο (προαιρετικό)
2/3 φλυτζανιού λάδι
αλάτι πιπέρι
χυμό 1-2 λεμονιών
Εκτέλεση
Σοτάρετε τα πράσα και το σέλινο στο λάδι για 5 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν, και προσθέτετε το λάχανο, το δυόσμο, αλάτι και πιπέρι.
Προσθέτετε 1 ½ φλιτζάνι νερό, σκεπάζετε την κατσαρόλα κι αφήνετε το φαγητό να σιγοβράσει για 15 λεπτά.
Ελέγχετε το ζωμό της κατσαρόλας, για αν βεβαιωθείτε ότι ο όγκος του είναι περίπου 3 φλιτζάνια και προσθέτετε νερό αν χρειαστεί. Προσθέτετε το ρύζι, σκεπάζετε την κατσαρόλα και αφήνετε να σιγοβράσει για 15 λεπτά.
Προσθέτετε το λεμόνι, κουνάτε την κατσαρόλα και αφήνετε το φαγητό να σταθεί για 5 λεπτά.
Μπορείτε να συνοδέψετε το φαγητό με παστό ψάρι, ή λουκάνικα ή παστουρμά.
Παραλλαγή 1: Μπορείτε να φτιάξετε το φαγητό με ντομάτα. Προσθέτετε 250γρ. ψιλοκομμένη ντομάτα αντί για νερό, και αφαιρείτε το λεμόνι.
Παραλλαγή 2: Μπορείτε να προσθέσετε 3 κουτ. σούπας κουκουνάρι, 1/3 φλιτζανιού μαύρες σταφίδες και 1 ξυλάκι κανέλλας με την ντομάτα (χωρίς λεμόνι).
-----------------------------------------------------------------------------
Εγώ έκανα τη λεμονάτη εκδοχή του λαχανοπρασόρυζου (έχουμε πολλά λεμόνια, λέμεεεεε) αλλά έβαλα τις σταφίδες και τα κουκουναράκια της 2ης παραλλαγής. Επίσης έβαλα μαϊντανό αντί δυόσμου. Εξαιρετικό.
Συνοδεύσαμε το φαγητό με πικάντικα λουκάνικα με πορτοκάλι και ταίριαξαν πολύ ωραία.

*Η συνταγή προέρχεται από το περιοδικό Olive, τεύχος 11, Φεβρουάριος 2008, και την έχω μεταφέρει αυτούσια. Δεν είναι κορυφαίος ο τίτλος;

18 comments:

kiki said...

Μάπα λέμε στην Πάτρα το λάχανο. Μόλις ήρθα εδώ άρχισα να το λέω λάχανο. Μάλιστα λέγαμε και φαγητό "μαπόρυζο".
Τα λεμόνια Elie, προκειμένου να σου χαλάσουν, στίψε τα και βάλε τα σε παγοθήκες. Θα έχεις πάντα λεμόνι για σούπες, ψητά, λεμονάτα κατσαρόλας και φούρνου.

Anonymous said...

Γιάμι!!!!!!
(πες πως το΄φτιαξα κιόλας!)


Μαρία

Nena said...

Αυτό είναι λαδερό! Κάτι ξέρει ο καλός μου που δεν τρώει κρέας.Τελικώς σ όλα αυτά τα υλικά υπάρχει περισσότερη νοστιμιά.
Στην Κύπρο λένε το λάχανο μας μάπα ή κραμβί (το).Λάχανα λένε αυτά που λέμε εμείς σέσκουλα.

Anonymous said...

Μάπα = λάχανο ?? Και οταν λέμε μάπα το καρπούζι τι εννοούμε , οτι μοιάζει με λάχανο? μπου χου χου :))

Στα σοβαρά τωρα , ωραίο το λαχανόρυζο έτσι κάπως το κάνω και γω :) Πάντα "άσπρο" με μπόλικο λεμονάκι :)
Την επόμενη φορά θα βάλω και πράσο , θα το γλυκαίνει πολυ :)

ΕΛΕΝΑ said...

Συνδυασμός λαχανόρυζου και πρασόρυζου δηλαδή. Και τα δύο πολύ νόστιμα φαγάκια, φαντάζομαι ο συνδυασμός τους θα είναι νοστιμότερος:)
Κουκουνάρι και σταφίδες έμαθα να βάζω στο λαχανόρυζο από την πεθερά μου, πραγματικά εξαιρετικό elie μου!!
Θα το δοκιμάσω προσθέτοντας και πράσο:))

Anonymous said...

κουκουνάρι,σταφίδα και πράσο πολύ γλυκό δεν είναι το λαδερό μας;

heart n soul said...

μπράβο elie εξαιρετική συνταγή, αγαπημένο φαγητό!:)
κι εγώ το ξέρω "μαπολάχανο"
Αν όταν λέμε "θα φας κάτι μάπες" εννοούμε τέτοια φαγητάρα, ευχαρίστως, ρίχτε μάπες:)

witchofdaffodils said...

ααα, μου αρέσει πολύ αυτό το φαγητό, πέστε μας Elie, ποιον τύπο ρυζιού βάζετε?

Μάγια said...

εγώ πάντως δεν ήξερα ότι το λάχανο το λένε μάπα!

ευχαρίστως θα χτυπούσα ένα πιατάκι σαν της φωτο για μεσημεριανό πάντως!

elie said...

@oneiromageiremata
Η κατάψυξη είναι τίγκα στα λεμονοπαγάκια!

@μαρία
νομίζω θα σου αρέσει ;)

@nena
Κάπου το έχω ξανακούσει ως κραμβί (μήπως στ' αρχαία;;)

@λαμπρινή
Είδες η μάπα;

@έλενα
Αααχχχ, αυτή η πεθερά σου πόσα ξέρει πόσα ξέρει!

elie said...

@apostolia
Ναι Αποστολία, γλυκίζει το φαγητό. Η σταφίδα και το κουκουνάρι, βέβαια, δεν συμβάλλουν τόσο στη γλύκα όσο το πράσο. Σ' εμάς ταίριαξε, (με το λεμονάκι του!)

@heart
Κάτι μου έλεγε ότι θα ήταν στα γούστα σου :)

@witch
Ένα (βιολογικό) κίτρινο για πιλάφι έβαλα, να μένει λίγο σπυρωτό.

@μάγια
Κι εγώ θα το έτρωγα πάλι, ευχαρίστως. Οι φακές που έφτιαξα χθες μου βγήκαν αλμυρές και δεν τις κάνω πολύ κέφι...

heart n soul said...

μα την κράμβη!

kiki said...

Εδώ στη Ζάκυνθο κραμπί λέμε ένα λαχανικό που μοιάζει με το κοτσάνι του κουνουπιδιού η γεύση του. Απ' ό,τι διάβασα εδώ το κραμπί ή κράμβη είναι διασταύρωση λάχανου και γογγυλιού.

elie said...

Για βγάλε καμιά φωτό αυτό το κραμπί, άμα πέσει στα χέρια σου. Πώς το τρώτε αλήθεια, σε βραστή σαλάτα;

kiki said...

Ναι, σαν σαλάτα το τρώμε όπως το κουνουπίδι πχ.

Juanita La Quejica said...

Αυτό δεν το είχα σκεφτεί ποτέ!
Εξαιρετική ιδέα, θα αφαιρέσω το μπέϊκον από το λαχανόρυζό μου και θα προσθέσω κουκουνάρια και σταφίδες!
Ενθουσιάστηκα τώρα, ούτως ή άλλως μου αρέσει πολύ το λαχανόρυζο, αν μπουν και ξηροκάρπια, πάει για όσκαρ!

άλλη Αγγελική said...

Πολύ ενδιαφέρουσες οι αναφορές στα κατά τόπους ονόματα των ... (πώς τα λένε βρε παιδιά; Δεν μπορεί να τα λένε "πορδολαχανικά", όπως τα λέω εγώ... :-P )

Κι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η συνταγή (ή μάλλον οι συνταγές), Ελίτσα! Μπράβο! Ευχαριστούμε! Θα δοκιμαστούν πάραυτα!

elie said...

@oneiromageiremata
Ευχαριστώ Κική, εύχομαι κάποια στιγμή να το δοκιμάσω, μ' αρέσουν πολύ οι βραστές σαλάτες.

@juanita
Όπως σε έχω ψυχολογήσει, θα σου αρέσει αυτό το φαγάκι!

@άλλη αγγελική
Συμφωνώ, κι εμένα μ' αρέσει να μαθαίνω τέτοια ωραία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...