Saturday, December 20, 2008

Κουραμπιέδες-Kyrabeje

Υλικά

1.000 γρ. βούτυρο γάλακτος
1.500 γρ. αλεύρι
2 κουτ. του γλυκού μπέικιν πάουντερ
2 σφηνάκια whisky
300 γρ. αμύγδαλο καβουρντισμένο (με τη φλούδα του) ή εναλλακτικά 150 με τη φλούδα και 150 άσπρο
200 γρ. ζάχαρη άχνη
5 αυγά
1 κουτ. του γλυκού κανέλλα
½ γαρύφαλλο
1 βανίλια
Ανθόνερο (προαιρετικά)- βουτυράτοι χωρίς ανθόνερο είναι καλύτεροι για τα γούστα μου.
500 γρ. άχνη για το πασπάλισμα

Εκτέλεση
Βάζουμε το βούτυρο σε ένα μπωλ και το χτυπάμε μέχρι να ασπρίσει. Στο μεταξύ βάζουμε τα αμύγδαλα σε ταψάκι να καβουρντιστούν (περίπου 15 λεπτά σε συμβατικό φούρνο-όχι γκριλ μην καούν, ούτε αέρα). Προσθέτουμε στο βούτυρο τη ζάχαρη και τα αυγά και όταν αφρατέψουν βάζουμε τα αμύγδαλα, τα μπαχαρικά, τη βανίλια και το whisky. Συνεχίζουμε να χτυπάμε στο μιξερ και προσθέτουμε το αλεύρι και το μπέικιν. Πλάθουμε σε ότι σχήμα θέλουμε.
Αν θέλουμε φτιάξουμε αστεράκια, φεγγαράκια κλπ ανοίγουμε τη ζύμη σε φύλλο και κόβουμε με κουπ πατ. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 30 έως 35 λεπτά. Αφήνουμε να κρυώσουν και ραντίζουμε με ανθόνερο (αν θέλουμε και μας αρέσει) αλλιώς πασπαλίζουμε απευθείας με άχνη.

12 comments:

άλλη Αγγελική said...

Μη με κάνεις να φτιάξω κουραμπιέδες, Ρένα μου, τώρα που τους έβαλες ουίσκυ!!!
ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΤΙΠΟΤΑ! ΟΧΙ, δεν είδα!

Kalliope said...

Τούρκικος είναι ο κουραμπιές; Πωπω ευτυχώς δεν είναι από τα αγαπημένα μου και γλιτώνω λίγη θερμίδα, γιατί αυτή η συνταγή κάτι μου λέει ότι για τους φαν θα είναι περιζήτητη. Ωραίο το εφέ της φωτογραφίας Ρένα!

Katerina ante portas said...

Και του χρόνου! Γλυκιασμένοι και χαρούμενοι στο σπίτι σας Ρένα και εμείς μαζί σας!

Rena said...

Αγγελική να τους φτιάξεις-θα με θυμηθείς :) Κάλλη ναι τούρκικο γλύκισμα. Γλυκούλι δεν είναι το εφεδάκι? Κατερίνα ευχαριστώ για τις ευχές σου. Καλές γιορτές και γλυκές για όλους μας.

ΕΛΕΝΑ said...

Kαι του χρόνου Ρενάκι!!
Τέλειοι πρέπει να είναι, η τσαχπινιά με το ουίσκυ μου άρεσε!!
Επίσης η τσαχπινιά με το εφεδάκι, είναι σούπερ!!

Anonymous said...

Xronia polla Rena mou kai tou xronou!!!kai egw boutyro galaktos bazw alla sthn thesh tou whiskybazw apostagma liker mastixas!!kai anakateuw ligh me thn axnh zaxarh!!!
filakia polla!!!

Anonymous said...

Κοριτσάρα μου και του χρόνου!
Πολύ μου άρεσε το ουίσκι μέσα στον κουραμπιέ αλλά και δίπλα απο τον κουραμπιέ!
Εντυπωσιακή και η ποσότητα του βουτυρου, 1 ολόκληρο κιλό!
Πρέπει να είναι πεντανόστιμοι!Εγω στα 1200 γρ αλεύρι βάζω 500 γρ. και μάλιστα μισό μισό δλδ γάλακτος και ένα πιο ελαφρύ στην γεύση.
Επίσης πολύ ωραίο άρωμα δίνει και λίγη βανίλια μέσα στην άχνη!

Αρχοντία said...

Καλησπέρα, καλοφάγωτοι, και του χρόνου!
Και μένα μου εκανε εντύπωση η ποσότητα βουτύρου και αυγών - και γω βάζω 500gr σε 1 κιλό και κάτι αλεύρι, και μονο 2 κρόκους αυγού. Τόσα αυγά και βούτυρο φανταζόμουν ότι θα σήκωναν πολύ περισσότερο αλεύρι.

Καλές γιορτές να έχουμε !!

Rena said...

Πληθωρικοί οι κουραμπιέδες μου :)
H αλήθεια είναι ότι δε το χα παρατηρήσει αναλογικά με άλλες συνταγές. Τους φτιάχνω εδώ και πολλά πολλά χρόνια πάντα με αυτή τη συνταγή και δεν έχω απογοητευτεί ποτέ. Με τρελαίνει το ότι είναι εξαιρετικά μυρωδάτοι. Καλές γιορτές παιδιά.

elie said...

Και του χρόνου Ρένα!

Penelope said...

Πληθωρικοί και μυρωδάτοι.
Και του χρόνου.... με κονιάκ ή μαύρο ρούμι! Εξίσου αρωματικοί.

witchofdaffodils said...

ωραίοι είναι, και του χρόνου :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...