Tuesday, December 19, 2006

Σαλιγκάρια, estilo Boades

Υλικά
3 κιλά σαλιγκάρια
200 γρ. παχύ μπέϊκον
120 γρ. χοιρομέρι
125 γρ. λευκό λουκάνικο butifarra
2 αυγά
200 γρ. κουκουνάρια
50 γρ. αλεύρι
50 γρ. λαρδί
2 αυγά
ελαιόλαδο
φρέσκια μέντα
αλάτι, πιπέριEκτέλεση
Καθαρίζουμε καλά τα σαλιγκάρια με αλατισμένο νερό. Τα βάζουμε σε κατσαρόλα σκεπασμένα με νερό, κλείνουμε το καπάκι και μαγειρεύουμε σε χαμηλή φωτιά μέχρι που να αρχίσουν να βγαίνουν από το καβούκι τους. Μόλις γίνει αυτό, βγάζουμε το καπάκι και δυναμώνουμε την φωτιά. Μόλις φτάσει σε σημείο βρασμού σβήνουμε και σουρώνουμε τα σαλιγκάρια.
Στο μεταξύ κόβουμε σε μικρά κομμάτια το μπέϊκον, το χοιρομέρι και το λουκάνικο.
Λειώνουμε το λαρδί και τσιγαρίζουμε εκεί το μπέϊκον. Μόλις ετοιμαστεί, προσθέτουμε το χοιρομέρι και την butifarra. Αφήνουμε για 2’ και αμέσως μετά προσθέτουμε τα σαλιγκάρια και την μέντα. Πασπαλίζουμε με το αλεύρι προσεκτικά για να μην κάνει κόμπους και προσθέτουμε 2 ποτήρια νερό.
Ρίχνουμε αλατοπίπερο και ανακατεύουμε καλά με ξύλινη κουτάλα.
Ψήνουμε λίγο τα κουκουνάρια (στο φούρνο, σε τηγάνι χωρίς λάδι ή στα μικροκύματα) και τα προσθέτουμε στο φαγητό. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και μαγειρεύουμε σε χαμηλή φωτιά.
Περίπου 5’ πριν ετοιμαστεί το φαγητό, αναμειγνύουμε τους κρόκους 2 αυγών με λίγο από το ζουμί και λίγο ζεστό νερό και ρίχνουμε στο φαγητό, ανακατεύουντας καλά.
Τσεκάρουμε το αλάτι πριν σερβίρουμε, μπορεί να χρειαστεί να προσθέσουμε λίγο ακόμα.

ΥΓ. Για την Μαρίνα, που της αρέσουν τα σαλιγκάρια. Δυστυχώς τη συνταγή με την σοκολάτα δεν την βρήκα, επιφυλάσσομαι όμως!

24 comments:

Anonymous said...

Αν θέλετε να με τιμωρήσετε, κάντε μου το τραπέζι με σαλιγκάρια και τραχανά... Παρόλα αυτά, πολύ γκουρμέ η συνταγή. Μαρίνα, όλη δικιά σου (φυλλάξτε και για τον άντρα μου please)

discolata said...

Και μπάμιες. Αυτά τα δυο και μπάμιες Kxan.

ΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ...

Ωστόσο η Μ. ξετρελάθηκε και θέλει ντε και σώνει να τη δοκιμάσουμε.

Τι κάνει ο άνθρωπος για τους φίλους του....Πόσες θυσίες...

Juanita La Quejica said...

ΧΑΧΑ!
Μια φορά στη ζωή μου προσπάθησα να φτιάξω σαλιγκάρια πριν 2 χρόνια. Η μαμά μου έκανε τεράστιες ποσότητες τα καλοκαίρια στην εξοχή και τα λάτρευαν όλοι οι φίλοι των γονιών μου. Έλα όμως που εγώ ήμουν μικρή τότε, οπότε δεν θυμόμουν καθόλου την διαδικασία προετοιμασίας.
Ακολούθησα λοιπόν τη συμβουλή της πεθεράς μου και τα ... έπνιξα στο πολύ αλεύρι. Εκεί που υποτίθεται ότι τα πασπαλίζεις και τα αφήνεις να βγάλουν ότι περιττώματα έχουν, εγώ τους έριξα τόσο αλεύρι που τα έσκασα! Άσε που μου φαινόταν και ελαφρώς φρικιαστικό να έχουν τόσους ζωντανούς οργανισμούς στην κουζίνα μου. Στην Ισπανία πάντως που τα δοκίμασα σε παρόμοια με ετούτη τη συνταγή εκδοχή με αλλαντικά και τίγκα στο σκόρδο, ήταν πεντανόστιμα.

Anonymous said...

Τη μέρα που η πεθερά μου φτιάχνει σαλιγκάρια, εγώ μαγειρέυω για μένα και τον πεθερό μου.
Τη μέρα που μια φίλη έφτιαξε σαλιγκάρια και μας κάλεσε (για χάρη του καλού μου) εγω κι ένας φίλος μου φάγαμε στη βεράντα (χώρια από τους άλλους) κάποιο άλλο φαγητό....
Και να σκεφτείς ότι είμαι πολύ ανοιχτή σε καινούριες γεύσεις. Απλά δε μπορώ να σκεφτώ καν ότι θα φάω σαλιγκάρια...

Anonymous said...

Καλέ κυλία, σε ποιά κατηγολία θα βάλετε τα σαλιγκάλια σας;

Anonymous said...

Ααααα...στα ορεκτικά ε; Το είδα, το είδα!

Juanita La Quejica said...

Προβληματίστηκα πάντως! Αλλά επειδή δεν είχες δώσει σημεία ζωής το στρίμωξα στα ορεκτικά.

Anonymous said...

Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα στην έρμη την μέλουσα!
Κάτι σε σπανιόλικο γλυκάκι μήπως σας βρίσκετε καλέ κυρία Juanita μας, μήπως και συνέλθω από το σόκ!;

Anonymous said...

Οπως όχι ανώνυμη. Εγώ ήμουν!

Anonymous said...

Τι θέλεις καλή μου; Τρουφίτσες εύκολες ή τη δική μου εκδοχή για μωσαϊκό; Πες εσύ και γω το βάζω αύριο (να μη βλέπω και πάνω-πάνω τα σαλιγκάρια...)

Anonymous said...

Ότι σας βρίσκετε... ότι σας βρίσκετε, ο καλός ο μύλος όλα τα γλυκά τ' αλλέθει!

Unknown said...

δεν ξέρω αν θα δοκιμάσω ποτέ σαλιγκάρια, αλλά τα παρουσιάζεις πολυ λιμπιστικά, καμια συνταγη για φαγητα με σοκολάτα που φτιάχνουν στη λατινική αμερική έχεις να μας προτείνεις κάτι juanita;;;;)

Anonymous said...

Έχει, έχει. Μας τα φυλλάει για έκπληξη. Εγώ περιμένω το κουνέλι με σοκολάτα...

Anonymous said...

Αχ βρε Λόπε, εμείς στα γλυκά πάμε πακέτο....

Anonymous said...

Μα παιδί μου είναι φαί αυτό. Σαλιγκάρια με χοιρινό, λαρδί, μπείκον και ότι άλλο γράφει η φιλενάδα μας; Σκέτη χολιστερίνη με καβούκι :-))

Ενω άμα φας ένα τρουφάκι, θα ανέβει λίγακι το ζάχαρο δεν λέω, αλλά δεν θα λες ότι έφαγες την Missy Piggy παρέα με τον Σάλιαγκα που έρποντας και γλύφοντας και με τα κέρατά του ... έφτασε στην κατσαρόλα σου!!!

Anonymous said...

Χαχαχαχαχα!!! Απαπαπα! Άλλος ένας λόγος για να μην τα φάω!

Juanita La Quejica said...

Street, μπόλικες! Αλλά τις έχω ήδη βάλει στο hungry και φοβάμαι ότι οι δύο παραπάνω κυρίες, η "στριμμένη" και η "mama to be" θα μου βάλουν ζεστά αυγά στις μασχάλες για τιμωρία! ΧΑΧΑ!
Παλιοκόριτσα! Θα βρω κάτι ακόμα πιο ... κάπως, για να μάθετε! Και καλά, η μία δικαιολογείται γιατί δεν μιλάει εκείνη αλλά το έμβρυο. Η άλλη όμως; Τέκνον Βρούτε;
Το βρήκα! Κάτι ποντίκια σαν κοτόπουλα που τρώνε πολύ ψητά στις Άνδεις! Τέτοια συνταγή θα βρω και θα χώσω και λίγη σοκολάτα για το γλυκό της ιστορίας!

Anonymous said...

ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΚΟΥΝΕΛΙ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΛΕΜΕ... Και μαγειρεμενο μου κάνει, δεν με πειράζει... Τη συνταγή πάντως την έχω στα κιτάπια μου...

Marina said...

Juanita, σε ευχαριστώ θερμά για τη συνταγή, μου αρέσουν τα σαλιγκάρια όμως δεν μπορώ να τα φτιάξω για συναισθηματικούς λόγους..να τα βράζω ζωντανά. Καταλαβαίνεις. Αν όμως υπάρχουν κατεψυγμένα τότε μάλιστα. Θα μου πείς, ποιόν κοροϊδεύω αφού τα τρώω έξω. Εντάξει, αλλο να στα σερβίρουν μαγειρεμένα και άλλο να τα ψήνεις ζωντανά. Αμα όμως τα βρώ κατεψυγμένα, θα την φτιάξουμε τη συνταγή και θα λάβετε φωτό.

Anonymous said...

Σε καταλαβαίνω απόλυτα!
Γι αυτό δώσε την συνταγή στον "ειδικό", έλα να πάμε μια βόλτα και όταν επιστρέψουμε έτοιμα τα σαλιγκαράκια, χαχα!

Anonymous said...

http://mattbites.blogspot.com/2006/05/snails-pace_07.html

Marina said...

Juanita, είσαι μία γαϊδούρα, το ξέρεις φαντάζομαι. Ακριβώς το ίδιο πράγμα με σένα μου είπε ο Κ.."μη σε νοιάζει αγαπούλα μου, πήγαινε μία βολτούλα, και όταν ετοιμαστούν τα σαλιγκαράκια, έλα να φάμε"..
Ντρέπομαι για λογαριασμό σας.

Anonymous said...

ΧΑΧΑΧΑ!!!
Μπράβο του Κ! Να και ένας πρακτικός άνδρας και εσύ γκρινιάζεις! Αφού δε θα τα ακούσεις ούτε θα τα δεις να υποφέρουν καρδιά μου! Θα σε παρηγορώ εγώ όσο θα ετοιμάζονται, κουράγιο!

CGP said...

@ JUANITA

Λαρδί, από που αγοράζεις ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...