Saturday, June 13, 2009

Αρωματικό κοτόπουλο με cashews



Καιρό έχω να γράψω κάποια συνταγή ή να επισκεφτώ μαγειρικές σελίδες. Και δε φταίει μόνο το ότι ήμουν καιρό εκτός έδρας - ούτε οι άλλες ασχολίες. Ομολογώ ότι βαριέμαι να γράφω και ξεχνάω να φωτογραφίζω. Ο φίλος μου ο Μιχάλης όμως (που βρέθηκε στα μέρη μου και είπα να τον περιποιηθώ) ήθελε αυτή τη συνταγή. Μια και την έγραψα γι αυτόν, λοιπόν, την "ανεβάζω" κι εδώ. Οι φωτογραφίες βγήκαν την επόμενη μέρα, οπότε βλέπετε το περίσσευμα και μάλιστα ντεφορμαρισμένο και χωρίς γαρνιτούρα - μια ιδέα όμως την παίρνετε. H συνταγή είναι για 3 άτομα.

Η σάλτσα

- 2 με 3 Κ(ουταλιές σούπας) αραχιδέλαιο (ή άλλο λάδι)
- ένα μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
- 6 κόκκινες καυτερές πιπερίτσες σε λεπτές ροδελίτσες (χωρίς τα σπόρια)
- 4 έως 6 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
- 2 Κ fish-sauce*
- το ξύσμα ενός λεμονιού και 1 Κ χυμό (για όσους δεν έχουν 1 Κ πάστα tamarind)
- 2 Κ σκούρα ζάχαρη (και άσπρη κάνει βέβαια)

Σωτάρουμε τις πιπερίτσες και μόλις αρχίζουν να μαραίνονται προσθέτουμε το κρεμύδι και το σκόρδο. Όταν αρχίσουν να ροδίζουν προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ψήνουμε σε χαμηλή φωτιά μέχρι να εξατμιστεί το περισσότερο υγρό (μη γίνει καραμέλα!)

Το κοτόπουλο

- 2 έως 3 Κ λάδι
- 2 σκελίδες σκόρδο σε λετά φετάκια
- 375 γρ στήθος κοτόπουλου σε κυβάκια
- 2 Κ fish sauce
- 2 Κ νερό
- 2 κουταλάκια ζάχαρη
- 1 καυτερή πιπερίτσα σε ροδέλες
- 10 φύλλα ταϊλανδέζικου βασιλικού**
- 4 λεμονόφυλλα καφίρ* σε λεπτές λωρίδες (αν δεν βρείτε, βάλτε ξύσμα ενός λεμονιού)
- 125 γρ cashews
- 2 Κ από τη σάλτσα
και μερικά φύλλα βασιλικού και λίγες ροδέλες από πιπερίτσες για γαρνίρισμα

Ζεσταίνουμε το λάδι σε μεγάλο τηγάνι ή wok και σωτάρουμε το κοτόπουλο, το σκόρδο και τα cashews γυρίζοντάς τα συχνά. Μόλις ροδίσουν καλά, προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ψήνουμε καναδυό λεπτά ακόμα ανακατεύοντας.

Γαρνίρουμε με βασιλικό και πιπερίτσες και σερβίρουμε με αρωματικό ρύζι ή basmati και τη σάλτσα.




* Ταϊλανδέζικα προϊόντα μπορείτε να βρείτε στο Salamat, Κορινθίας 24 στους Αμπελόκηπους, τηλ. 210-7796766, όπως μας είχε πληροφορήσει η Χουανίτα. Κάθε Πέμπτη παραλαμβάνουν φρέσκα αρωματικά, αλλά λίγες ώρες μετά μπορεί κάποια απ΄αυτά να έχουν εξαντληθεί!

Ειδικά fish sauce μπορείτε να βρείτε και σε μεγάλα super market.

** Υπάρχουν 2 είδη ταϊλανδέζικου βασιλικού. Χρησιμοποιώ αυτόν που έχει κοκκινωπό μίσχο. Πάντως και με κοινό πλατύφυλλο βασιλικό πολύ ωραίο γίνεται το φαγητό.

11 comments:

Rena said...

Μοσχομύρισε το φαγάκι σου Αγγελική μου! Το αραχιδέλαιο τι είδους λάδι είναι? Πρώτη φορά το ακούω.

Betty's Cuisine said...

Πολύ ωραίο και μυρωδάτο! Το αραχιδέλαιο rena είναι λάδι από φυστίκια, αυτά με το σκληρό περίβλημα που δίνουν το γνωστό αράπικο φυστίκι.

άλλη Αγγελική said...

Σωστά, Betty! :-)
Η (αρχαία) ελληνική λέξη για το αράπικο φιστίκι είναι "αραχίς". Εξ ού και το λάδι που βγαίνει απ΄αυτό λέγεται "αραχιδέλαιο". :-DDD

Ρενάκι, μπορείς να μαγειρέψεις το φαγάκι με οποιοδήποτε λάδι θέλεις.
Δίνω εναλλακτικές σχεδόν για όλα τα υλικά - εκτός από τη fish sauce. Αλλά ακόμα κι αυτήν μπορείς να την αντικαταστήσεις με αλατόνερο (δε θα έχεις βέβαια το ίδιο αποτέλεσμα, αλλά πάλι θα έχεις πολύ νόστιμο φαγάκι).

Rena said...

Ευχαριστώ Αγγελική μου. Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε.

WineLover said...

Ωραία συνταγή, πραγματικά! Εχω δοκιμάσει κάτι σχετικό που μαγείρευε φίλη στην Σέριφο, με ...υπολείμματα από βραστό κοτόπυλο.

Και επειδή εγώ φίλος του κρασιού περισσότερο, να συστήσω ένα καλό ασύρτικο (π.χ. Σιγάλα Σαντορίνη 2007) γιά να το συνοδεύσει?

Είμαι νέος στο Blogging, εχω το πρώτο μου post σχετικά με το κρασί στο Internet... όποιος ενδιαφέρεται, καλοδεχούμενος!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Είμαι δηλωμένη φαν του κοτόπουλου όπως κι αν μου το κάνεις, θα το έτρωγα ευχαρόιστως και που θα καίει λίγο μου αρέσει.Χθες έκανα βάφλες ακολουθόντας μια συνταγή δική σου ψάχνοντας στο διαδύκτιο σε προτίμησα γιατί σέβομαι τα γούστα σου.Καλή Κυριακή να έχεις καλή μου!

heart n soul said...

χαίρομαι για την επανεμφάνιση ΑΑ! πολύ ωραίο φαγητό, μ'αρέσει πολύ ο συνδιασμός τσίλι-λεμόνι (λάιμ)-ζάχαρη! peanut oil δεν έχω χρησιμοποιήσει, δίνει ιδιαίτερη γεύση ή είναι άγευστο;

άλλη Αγγελική said...

Ευχαριστούμε για την πρόταση, WineLover. Καλορίζικο το blog!

Αχτίδα, μάλλον με μπέρδεψες με άλλη, γιατί δεν έχω φτιάξει ποτέ βάφλες :-) Δεν πειράζει βέβαια!

Καρδούλα σ΄ευχαριστώ.
Άγευστο είναι το αραχιδέλαιο - μπορείς να χρησιμοποιήσεις ό,τι (κατάλληλο) λάδι θέλεις. Θεωρείται ιδανικό για τηγάνισμα (διασπάται σε θερμοκρασίες πάνω από 180 βαθμούς).

ΑΧΤΙΔΑ said...

Ξαναπήγα να δω και ΟΧΙ δεν έκανα λάθος, έχει ημερομην.21-5-2007 απο λια και έχει συνταγή με βάφλες.Γράψε τη λέξη βάφλες στην αναζήτηση και θα το δεις στη πρώτη κι όλας σε΄λίδα

άλλη Αγγελική said...

Αχτίδα μου, είμαστε πολλοί "μέτοχοι" στο Hungry for Life, οπότε αναμενόμενο να με πάρεις για άλλη. Η συνταγή είναι της Λαμπρινής, που δίνει πάντα πολύ ωραίες συνταγές, και την "ανέβασε" η Λία (δεν ξέρω για ποιο λόγο).
Πάντως, όπως σου είπα, δεν πειράζει!
:-)

Rena said...

Αχτίδα μου, μάλλον έχεις μπερδευτεί με όλους και όλες εμάς εδώ. Δεξιά κάτω από το chat θα δεις όλους τους Contributors του blog μας. Πάντως όπως και να έχει σε ευχαριστούμε για την προτίμηση και την αγάπη που μας δείχνεις. Είναι αμοιβαία!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...