Sunday, February 17, 2008

Ταϊλανδέζικο κοτόπουλο με πατάτες και φιστίκια


Μετά τη βορειοδυτική Αφρική, ας ταξιδέψουμε στη νοτιοανατολική Ασία - αν και η συνταγή έχει προσαρμοστεί έτσι, ώστε να μη χρειαστεί να φύγουμε από την Ελλάδα :-)
Χρειαζόμαστε :
- 750 gr κοτόπουλο (ή 500 gr μοσχάρι π.χ. νουά) σε κομμάτια μεγέθους μπουκιάς
- 4 μέτριες πατάτες σε κομμάτια ίσου μεγέθους με το κρέας
- 2 μέτρια κρεμμύδια σε μεγάλα κομμάτια (στα 2 κάθετα στον άξονά τους και μετά στα 4)
- μια κονσέρβα 400 ml γάλα καρύδας
- 4 κουταλιές σούπας (ΚΣ) μαύρη ζάχαρη (ε, ας είναι και άσπρη)
- το ξύσμα και 2 ΚΣ χυμό lime ή λεμονιού
- 4 ΚΣ φιστίκια αράπικα ψημένα
- 1 φύλλο δάφνης
- 1 1/2 κουταλάκι αλάτι
και για το μίγμα μπαχαρικών:
- ένα μάλλον μικρό κρεμμύδι
- 5 σκελίδες σκόρδο
- 1 ΚΣ κόλιαντρο σκόνη
- 1 κουταλάκι κύμινο σκόνη
- 1/2 κουταλάκι (ή λιγότερο -ή και περισσότερο!) καυτερό κόκκινο πιπέρι-κάποιοι τυχεροί μπορούν να βάλουν πέρι-πέρι ;-)
- 5-6 γαρίφαλα και 2-3 μπαστουνάκια κανέλα σε τουλπάνι
Ξεκινάμε
Χτυπάμε στο blender μέχρι να γίνουν πολτός το μικρό κρεμμύδι και το σκόρδο. Βάζουμε το μίγμα σε κατσαρόλα με 3 ΚΣ από το γάλα καρύδας (αν έχει διαχωριστεί σε αραιό "νερόγαλο" και "κρέμα", προτιμούμε την "κρέμα"), προσθέτουμε τα μπαχαρικά και ψήνουμε λίγη ώρα, μέχρι να αρχίσουν να αναδύουν το άρωμά τους.
Προσθέτουμε το κρέας, όλα τα υλικά εκτός από τις πατάτες και τα κρεμμύδια και 1/2 λίτρο νερό και βράζουμε μισοσκεπασμένο σε μέτρια-χαμηλή φωτιά μισή ώρα αν είναι κοτόπουλο (υποθέτω ότι δεν πήρατε χωριάτικο!) (ή 50 λεπτά, αν πήρατε μοσχάρι).
Προσθέτουμε τις πατάτες και τα κρεμμύδια και σιγοβράζουμε για 20 λεπτά ακόμα (σας συμβουλεύω να ακολουθήσετε τους χρόνους, κι ας σας φαίνονται λίγοι). Αφαιρούμε το δαφνόφυλλο και τα κανελογαρίφαλα και σερβίρουμε με αρωματικό ρύζι.
Σημείωση : Η εκτέλεση που βλέπετε στη φωτογραφία είναι με 1/2 κουταλάκι γαρίφαλο και 1 κουταλάκι κανέλα σκόνη - φαντάζομαι ότι έτσι γίνεται πιο σκουρόχρωμο. Αν θέλετε πιο ζεστό χρώμα, προσθέστε λίγο κουρκουμά.

22 comments:

Anonymous said...

Μμμ μυρωδιές μοσχοβολιές ! Ωραίο μαμ μας σερβίρεις σήμερα Αγγελικούλα μέλι μου :)
Μπαχαρικούλια μπολικα σε μελωμένη σάλτσα!!:))

Αγγελική Ν said...

Συνονοματούλα, μου έλυσες το πρόβλημα του σημερινού φαγητού!
Μοσχοβολάει και ας μην έχω αρχίσει την εκτέλεση! Πάω για προμήθειες!

Να αφήσω... τα σάπια?

Anonymous said...

Ακομα δεν ξύπνησα μου φαινετε και ας εχω 3 ωρες ξύπνια !
Αλλη Αγγελικούλα σας μπέρδεψα με την συνονοματή σου :))

Nena said...

Τρομερό πράγμα.Μετά από τόση ειδική διατροφή, μετά από τόση περηφάνεια πούχασα τα κιλά που ήθελα, βλέπω τέτοια συνταγή και μου τρέχουνε τα σάλια πρωί-πρωί. Τι λαίμαργη Χριστέ μου! Πολύ ωραία μου ακούγεται κι έχω λόλα με τέτοια κουζίνα.

άλλη Αγγελική said...

Χαχαχα. Δεν πειράζει για το μπέρδεμα Λαμπρινούλα - αντίθετα!

Ναι, βρε συνονόματο - Άσ΄τα τα σάπια! :-DD

Δεν είσαι λαίμαργη, Νενίτσα. Στερημένη είσαι μετά τη δίαιτα. Αλλά μπράβο σου και να σαι περήφανη!

Juanita La Quejica said...

Ώπα!
Αυτό είναι κομμένο ραμμένο στα μέτρα μου!
Ευχαριστώ Αγγελική!
Να προσθέσω εκτός από τις πατάτες για τον Δ. και λίγο ανανά για μένα;

άλλη Αγγελική said...

Σε σκεφτόμουν όσο το έγραφα, Χουα!
Γιατί όχι και ανανά; Αλλά σε συμβουλεύω να το χωρίσεις στα δύο και να βάλεις στο μισό, για να συγκρίνεις και να μας ενημερώσεις για το αποτέλεσμα. :-)

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλι μες τις προκοπές σε βρίσκω τον τελευταίο καιρό;-)
Tο βάζω στο πρόγραμμα για αύριο, μιας και έχω όλα τα υλικά (μέχρι και κουρκουμά και γάλα καρύδας). Το μόνο που δεν έχω (μην γελάσεις) είναι τα φυστίκια. Μπορώ να αντικαταστήσω με μυγδαλάκι, κάσιους ή αλλο ξηροκάρπι??
Διότι που να τρέχω με τα τακούνια στη χιονισμένη Αθήνα να αγοράσω αράπικο ψημένο??

άλλη Αγγελική said...

Η Χουα ανανά, εσύ μυγδαλάκι, πάει η συνταγούλα μου! Αλλά τώρα με τα τακούνια... όντως πού να τρέχεις βρε Ελενάκι... Ξέρεις ότι πολλοί την πάθανε :-DDD

Οπότε, με την ευκή μου, πού ΄λεγε η νόνα μου η Αγγέλικα. Και μάλλον προς κάσιους κλίνω.

elie said...

Νάτο πάλι το πέρι-πέρι...
Εγώ εντυπωσιάστηκα που μαγειρεύονται μαζί κρέας και πατάτες στην κατσαρόλα.
Έλενα, να σε χαρώ, μη βγεις με το τακούνι για φυστίκια... θα σε ψάχνουμε στο ΚΑΤ.

Juanita La Quejica said...

Elie, να σου δανείσω λίγο μέχρι να σου φέρει ο καλός σου;
Τί είναι βρε παιδιά τα αράπικα; Δεν είναι τα peanuts; Είναι αυτά που είναι σε ένα φασόλι διπλά; Που θέλουν και καθάρισμα; Αγγελική! Πες μου τώρα να καθαρίσω φιστίκια και θα σου πω καμμιά "γαλλική" κουβέντα!

ΕΛΕΝΑ said...

elie χα χα χα:))
Δεν πάω είπαμε. Αφού με αφήνει η Αγγελικούλα να βάλω κάσιους;-)
Eπίσης μπορώ να σου δανείσω πέρι-πέρι. Είπαμε, μόνο φυστίκια δεν έχω, σε όλα τα άλλα είμαι κομπλέ:)

άλλη Αγγελική said...

Ωρε τεμπέλα Χουανίτα, χειρότερη άπό μένα είσαι;;; Δεν το πιστεύω !!! 8-O Πρόκειται για 4 κουταλιές φιστίκια μόνο !

Τεσπα, αντί να μου πεις γαλλική κουβέντα (αλήθεια ποιά;; - να τη μάθω, αν μου έχει διαφύγει :-P ), αγόρασέ τα καθαρισμένα, ψημένα και αλατισμένα - έτοιμα ! Μόνο που είναι νοστιμότερα αν είναι ψημένα στη "θήκη" με τα δύο, μια και ψήνονται πιο λίγο και κρατάνε περισσότερο τη γεύση τους.

Έλλη μου, πρακτικό! Λερώνεις μόνο μια κατσαρόλα!

elie said...

(τελικά όλοι έχουν πέρι-πέρι?)

Μάγια said...

γεια σου αγγελικούλα με τις νοστιμιές σου!!

Anonymous said...

aurio prwi-prwi!!!san kalh nukokoira!tha paw gia psnia!!!to Taylandeziko sou Aggelikoula mou!!kai thn mhlopita ths Pinelophs!!!me thn diafora oti edw den briskw fustikia!tha to ftiaksw me kasious pou mou aresoun polu!!!sas kanw to trapezi!!giati tha exete kourastei oles apo thn metakomish ths Lamprinoulas mas!!mia den mporw na koubalisw!E!na magrepsw!!!xaxaxa!!
geia sta xeria sou Aggelikoula mas!!!filakia!!

άλλη Αγγελική said...

Έλλη μου, εγώ πάντως δεν έχω...

Καλώς το κοριτσάκι. Να έρθεις να φάμε μαζί την επόμενη εξωτική συνταγή!

Κλειούλα, καλή επιτυχία!

Anonymous said...

logia thanai oti kai na grapsw!!!h euxh sou epiase Aggelikoula mou!!!to APOLAUSAME!!!kai to eytiaksa me kasious!!!se euxaristw!!!filakia!!

άλλη Αγγελική said...

Χαίρομαι που σας άρεσε, Κλειώ μου!

kiki said...

Μια μεριδούλα κι από δω περικαλώ...

Anonymous said...

kikh mou!!!kopiase kardoula mou!!!

Anonymous said...

lathos pathma!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...